Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag som knaprar (och har knaprat länge i princip hela livet om än inte så mycket som de senaste åren) har inte haft några biverkningar som jag märkt det vare sig för asprin eller ipren. Det enda är väl när jag ätit lite väl många - läs 10 av varje under ett dygn - som jag blir lite illamående och har svårt att svälja fler. Nu har mina läk(arna) beordrat mig att sluta med ipren pga njurarna.

Förbaskade njurar ska vara lydiga och göra vad det är till för. :mad: Men jag har beställt några fler pamadolaskar än jag brukar nu när min förbrukning av dem gått upp.

Men fortfarande, utifrån diskussionen :hur menar du att det har att göra med Covid19 ? Det du skriver är ju för att du har andra orsaker med sjukdom etc . Inget i det sammanhanget handlar ju om att det skulle vara dåligt att äta som febernedsättande för den gemene man som ev då får influensaliknande symptom pga Covid19 ? Eller menar du något annat ?

men fortfarande : hur menar du att det har att göra med Covid19 ? Det du skriver är ju för att du har andra orsaker med sjukdom etc . Inget i det sammanhanget handlar ju om att det skulle vara dåligt att äta som febernedsättande för den gemene man som ev då får influensaliknande symptom pga Covid19 ? Eller menar du något annat ?

Det var en fortsättning på diskussionerna av biverkningarna av ipren v asprin. Ber om ursäkt om det var lite väl OT och borde kanske markerat det som sådant.

Jag har också ätit Ibumetin med glatt mod. Dessutom åt jag periodvis diklofenak. Sedan fick en läkare syn på det och jag fick tvärförbud.

Nu är mina njurar kassa och jag är rejält dålig pga det. Inget roligt liv, jag lovar. Så sköt om dina njurar så länge de hänger med. :heart

Diklofenak är det enda som hjälper mot min migrän, så jag äter dom då och då, trots att jag vet hälsoriskerna med dom. Men jag har inte hittat någon annat som har fungerat. Alternativet är att ligga i ett mörkt rum och stortjuta med seriösa tankar på att såga av sig huvudet i upp till 3 dygn och hänga över toaletten. Funkar ganska dåligt med tanke på att jag bor själv, har barn hemma vv, har hund och häst.

Tar jag Diklon så kan jag utföra alla måsten iallafall, och migränen gör över till ”bara” vanlig huvudvärk.

Jag handlade lite nu ikväll, det var slut på potatis, lök och morötter. Grädde och mjölk fanns väldigt lite av, kyckling och typ pyttipanna var i princip slut. Soprent på mjukt bröd. Och förstås toapapper och hushållspapper. Pasta och ris fanns det lite av. Det är helt sjukt!!! Vilka är det som hamstrar? Fruktansvärt egoistiskt tycker jag.

Personalen berättade om ett par som varit där och köpt 3 BALAR toapapper, det är väl sisådär 200 rullar, folk är ju sjuka i huvudet!

Läste om ett barn som var sjukt, i någon annan sjukdom och behövde typ Alvedon, men det är ju slut!

Jag är mer rädd för mina "medmänniskor" än för Covid-19.

För att det är bra att skratta åt eländet:

CB8BAE14-6D63-450B-B4AE-5079A5CBA97D.webp

Jag blir mer rädd för folks reaktioner än själva viruset som det är just nu. Var i affären idag - helt tomt vid frysta färsrätter, toapapper såklart, pasta, mjöl, kattsand osv. Urplockat, men inte riktigt tomt än på flingor, potatis, tvål och bindor.
Tydligen har hela Sverige kollektivt blivit toksugna på makaroner och köttbullar, och fått rännskita? :confused:

Var på kommunens hemsida för att kolla en grej. Vanlig info med hänvisning till FHM, besöksförbud på boende m.m. Och sedan: Nästa fartyg med vindkraftverk från Kina beräknas komma i april. De är ute till havs i sex veckor utan att gå iland så om där skulle finnas smitta så kommer det att vara väl känt innan de är här.

Vi kommer säkerligen få fler importfall från Stockholm än från Kina. :D (De är f.ö. redan rapporterade i länets smittspårningstatistik enligt mediauppgifter)

OT: För den händelse någon undrar så lyfter de av lasten med kran. Inga spexiga sjuknande båtar som kommer hit. ;)

Det här kanske har avhandlas i tråden redan, men jag undrar hur matsvinnet kommer se ut framöver... Hinner folk verkligen äta upp hyfsade färskvaror som potatis och mjölk? Konserver håller ju hyfsat, men har du inget lager så gäller det ju att du ätit upp allt innan det blir dåligt eftersom allt går ut samtidigt (framförallt med tanke på att folk ofta inte smakar eller luktar på maten utan kastar pga datum)...

Det här kanske har avhandlas i tråden redan, men jag undrar hur matsvinnet kommer se ut framöver... Hinner folk verkligen äta upp hyfsade färskvaror som potatis och mjölk? Konserver håller ju hyfsat, men har du inget lager så gäller det ju att du ätit upp allt innan det blir dåligt eftersom allt går ut samtidigt (framförallt med tanke på att folk ofta inte smakar eller luktar på maten utan kastar pga datum)...

Det kommer att bli ohyggligt... och tyvärr, jag ger mig f-n på att en drös av de med klimatångest är de skyldiga.

Potatis håller ju till midsommar som minst vid rätt förvaring.

Edit: Ändrar inledning till totalt OT för alla utom den jag svarar...
Och jag tänker inte skriva något mer om det.

Suck till dig också. Varför skriver du som du gör då om du inte tror på vad jag skriver? Varför måste det ifrågasättas öht? Varför tror du att jag inte skulle registrera en udda köpvana när jag ser den oavsett skäl? Varför? Du känner inte mig, mig veterligen. Alltså har du ingen aning, men fel det ska jag ha! Varför?

Sluta - bara sluta! Du har inte rätt och behöver inte tjaffsa om det, lägg ner.
Varför? Det är ett diskussionsforum, man diskuterar där. Konstigare är det inte. Den här diskussiongrenen har gått överstyr, det är inte meningsfullt att fortsätta då du tycks bli mer sårad vad jag än skriver.

Jag var in till närbutiken för att köpa mig en flaska vin och passade på att strosa runt lite bland hyllorna. Kan konstatera att hela Peebles tänkt leva på pasta och krossade tomater... lite väntat, men det som gjorde mig förbannad var ett personalen vid varje kassa satt upp skyltar i still med; "...Don't verbally abuse our staff..." Alltså, det är en sak att folk tokhandlar men om de inte kan uppföra sig civiliserat längre förtjänar de tamesjutton både en lavett och att få sitta hemma med sitt sketna toapapper och hosta betydligt längre än två veckor!
Nu pratade jag med kassörskan och det var tydligen framför allt större butiker i kedjan som blivit drabbade av folk som blivit arga, men ändå. Finns ingen jäkla ursäkt.

ibuprofen-varningen har spridits väldigt brett utan bekräftad källa, och här är en källa som säger att det är falskt:
https://m.novinite.com/articles/203622/Fake+News:+Ibuprofen+and+Cortisone+may+Worsen+your+Condition+if+you+are+Infected+with+COVID-19

Jag är uppvuxen med att feber är ”bra” så länge den inte blir skyhög eller man ”måste” orka med att göra något. (DÅ är det läge att ta något febernedsättande) Feberns uppgift är väl är att bekämpa sjukdomen? Så för mig känns det lite främmande att man ska knapra tabletter bara för att man fått feber? O_o

Det är väldigt jobbigt att må dåligt av hög feber, men det är ju också kroppens sätt att få oss att hålla oss lugna när vi behöver det för att tillfriskna.

Man får feber för kroppen försöker besegra tex virus genom värme som de inte klarar av 😊.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka