Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Kan vi inte försöka spåra upp någon som tokbunkrat toapapper och fråga varför? :D Jag är så förbaskat nyfiken!

Efter att en kollega berättat att hen såg folk lassa in balar med toapapper i minibussar misstänker jag att det finns enstaka aktörer som försöker göra sig en hacka genom att köpa upp en billig produkt som alla behöver. När bristen är ett faktum säljer de dyrt på nätet. Så som folk har gjort med munskydd och handsprit.

Det är nog bättre att ta med en kompostpåse in på toan och lägga pappret i den om man måste torka sig med hushållspapper, sen gå ut och slänga i komposttunnan.

Vilken kompost? Min HV har en för rent hushållsavfall dvs vegetabilier och allt annat slängs i hushållssopor ;)

Efter att en kollega berättat att hen såg folk lassa in balar med toapapper i minibussar misstänker jag att det finns enstaka aktörer som försöker göra sig en hacka genom att köpa upp en billig produkt som alla behöver. När bristen är ett faktum säljer de dyrt på nätet. Så som folk har gjort med munskydd och handsprit.

Både blocket och tradera har tagit bort alla annonser med toapapper.

Extremt ologiskt eftersom mörkt bröd i allmänhet håller sig bättre än vitt bröd

Det mättar ju mer också.
Jag har två förpackningar ”Varsågod” och en förpackning ”familjelimpa” i frysen. Definitivt mer bröd än vad jag brukar ha, men familjelimpa är nästan det enda brödet sonen äter och han kommer till mig i morgon så det har jag köpt hem, sen sålde vårat Ica det andra brödet för 20kr påsen bara så jag köpte två bara för att jag tycker dom är så himla goda! Äter inte bröd så ofta själv, har väldigt svårt med just frukost, men jag måste börja med det för att jag ska må bättre, och inte gå på tom mage till kl 17, och då äta en JÄTTEPORTION! (Har ju några kilon som ska väck så tycker det är en bra början att börja med frukost,lunch,middag iaf...)

Däremot kom jag på NU att mina havregryn snart är slut!!!! Det har blivit min nuvarande lunch nu för tiden... Havregrynsgröt! 😍 Undrar om det finns någon chans i helvetet att få tag på det inom den närmaste tiden?!
:nailbiting:

Jag funderar ibland var det är för folk som skäller ur servicepersonal fullständigt De kan väl knappast själva jobbat inom service och måste ju vara synnerligen bortskämda vana att få precis allt de pekar på samt vara fullblodsegoister

Jag funderar verkligen också ibland, och det som slår mig är nästan tvärt om. Om man ska prata om olika klasser :o tycker jag att det ofta är folk i samma ekonomiska skikt som jag som är bäst på att börja gorma och kräva och skälla och svära faktiskt, vilket gör det ännu mer obegripligt. Kanske för att det känns omöjligt att sparka uppåt (och i just det här fallet finns ju verkligen ingen att sparka på). Men egoister, absolut!

Vilken kompost? Min HV har en för rent hushållsavfall dvs vegetabilier och allt annat slängs i hushållssopor ;)

A9269E60-E9D8-401F-9180-5FB3434505A7.png

Inte min kommun, men samma regler. Ev ”skit på pappret” borde gå under matavfall! :angel:

Om det inte vore för Londonresan skul

Jag funderar verkligen också ibland, och det som slår mig är nästan tvärt om. Om man ska prata om olika klasser :o tycker jag att det ofta är folk i samma ekonomiska skikt som jag som är bäst på att börja gorma och kräva och skälla och svära faktiskt, vilket gör det ännu mer obegripligt. Kanske för att det känns omöjligt att spraka uppåt (och i just det här fallet finns ju verkligen ingen att sparka på). Men egoister, absolut!
Hänsynslösa egoister :mad:

• Gilla
Reactions: Sel
Vet någon vilka dagar Ica brukar fylla butiken? Måndagar känns ju givet, speciellt efter en sån helg, men mer då?
Vi (inte ICA) får allt på måndagar förutom frys. Frys kommer på tisdagar/torsdagar. Sen är det kolonial även tisdag/torsdag/fredag. Frukt och grönt samt mejeri alla dagar utom söndag. Bröd beror på märke eftersom de har olika rutiner men åtminstone 3 ggr per vecka. Det kan såklart variera mellan butiker men de flesta har många leveranser under en vecka så det kommer fyllas på så snart det går. Jag har heller inte hört att något är slut hos vår grossist ännu i alla fall.

Senast ändrad:
Får väl ringa till ICA och be dem lägga undan en förpackning ;) skämt åsido så har jag så jag klarar mig ett tag, även om jag måste misstagit mig någonstans eftersom jag har fem förpackningar hushållspapper. Precis som med schampo och balsam.

Råkade vakna tidigt igår till strålande sol och åkte med maken och hundarna till ett strövområde, så härligt! Åker förbi Ica Maxi på vägen ca tre på eftermiddagen och parkeringen var smockfull, man skulle kunna tro att det var lönehelg eller dagarna innan julafton :confused:. Åkte och hämtade take away på thai stället istället där det var helt tomt..
Känns ju helt vanvettigt att trängas med hundraåttioelvatusen människor i dessa corona tider för att bunkra toapapper (eller vad det nu är folk gör där). Åkte sen förbi Ica Maxi och handlade åtta på kvällen innan jobbet (en mineralvatten och yoghurt) och då var det nästan tomt på både folk och varor..

Det mättar ju mer också.
Jag har två förpackningar ”Varsågod” och en förpackning ”familjelimpa” i frysen. Definitivt mer bröd än vad jag brukar ha, men familjelimpa är nästan det enda brödet sonen äter och han kommer till mig i morgon så det har jag köpt hem, sen sålde vårat Ica det andra brödet för 20kr påsen bara så jag köpte två bara för att jag tycker dom är så himla goda! Äter inte bröd så ofta själv, har väldigt svårt med just frukost, men jag måste börja med det för att jag ska må bättre, och inte gå på tom mage till kl 17, och då äta en JÄTTEPORTION! (Har ju några kilon som ska väck så tycker det är en bra början att börja med frukost,lunch,middag iaf...)

Däremot kom jag på NU att mina havregryn snart är slut!!!! Det har blivit min nuvarande lunch nu för tiden... Havregrynsgröt! 😍 Undrar om det finns någon chans i helvetet att få tag på det inom den närmaste tiden?!
:nailbiting:
Havrekross på granngården 😉

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka