Ja bröd kommer alla dagar utom söndag"Min" butik får varor sex dagar i veckan däremot är det väl inte säkert att allt som behövs verkligen dyker imorgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja bröd kommer alla dagar utom söndag"Min" butik får varor sex dagar i veckan däremot är det väl inte säkert att allt som behövs verkligen dyker imorgon
Kan vi inte försöka spåra upp någon som tokbunkrat toapapper och fråga varför? Jag är så förbaskat nyfiken!
Det är nog bättre att ta med en kompostpåse in på toan och lägga pappret i den om man måste torka sig med hushållspapper, sen gå ut och slänga i komposttunnan.
Bröd mjölk torrvaror frysvaror kött ost chark allt kommer sex dagar i veckan beroende på vad som behövs och om det inte är restnoterat pga bunkringJa bröd kommer alla dagar utom söndag
Efter att en kollega berättat att hen såg folk lassa in balar med toapapper i minibussar misstänker jag att det finns enstaka aktörer som försöker göra sig en hacka genom att köpa upp en billig produkt som alla behöver. När bristen är ett faktum säljer de dyrt på nätet. Så som folk har gjort med munskydd och handsprit.
Både blocket och tradera har tagit bort alla annonser med toapapper.
Det lär tyvärr finnas många andra alternativ.
Extremt ologiskt eftersom mörkt bröd i allmänhet håller sig bättre än vitt bröd
Jag funderar ibland var det är för folk som skäller ur servicepersonal fullständigt De kan väl knappast själva jobbat inom service och måste ju vara synnerligen bortskämda vana att få precis allt de pekar på samt vara fullblodsegoister
Vilken kompost? Min HV har en för rent hushållsavfall dvs vegetabilier och allt annat slängs i hushållssopor
Hänsynslösa egoisterOm det inte vore för Londonresan skul
Jag funderar verkligen också ibland, och det som slår mig är nästan tvärt om. Om man ska prata om olika klasser tycker jag att det ofta är folk i samma ekonomiska skikt som jag som är bäst på att börja gorma och kräva och skälla och svära faktiskt, vilket gör det ännu mer obegripligt. Kanske för att det känns omöjligt att spraka uppåt (och i just det här fallet finns ju verkligen ingen att sparka på). Men egoister, absolut!
Står inget om bajspapper+ att det räknas till riskavfallVisa bifogad fil 47036
Inte min kommun, men samma regler.
Vi (inte ICA) får allt på måndagar förutom frys. Frys kommer på tisdagar/torsdagar. Sen är det kolonial även tisdag/torsdag/fredag. Frukt och grönt samt mejeri alla dagar utom söndag. Bröd beror på märke eftersom de har olika rutiner men åtminstone 3 ggr per vecka. Det kan såklart variera mellan butiker men de flesta har många leveranser under en vecka så det kommer fyllas på så snart det går. Jag har heller inte hört att något är slut hos vår grossist ännu i alla fall.Vet någon vilka dagar Ica brukar fylla butiken? Måndagar känns ju givet, speciellt efter en sån helg, men mer då?
Står inget om bajspapper+ att det räknas till riskavfall
Jag ska gå och sova alldeles strax, tänkte bara läsa den här tråden och dricka upp mitt kalla te. Ditt inlägg höll dock på att kosta mig datorn!Både blocket och tradera har tagit bort alla annonser med toapapper.
Många heartheartheart på den bilden!
Havrekross på granngårdenDet mättar ju mer också.
Jag har två förpackningar ”Varsågod” och en förpackning ”familjelimpa” i frysen. Definitivt mer bröd än vad jag brukar ha, men familjelimpa är nästan det enda brödet sonen äter och han kommer till mig i morgon så det har jag köpt hem, sen sålde vårat Ica det andra brödet för 20kr påsen bara så jag köpte två bara för att jag tycker dom är så himla goda! Äter inte bröd så ofta själv, har väldigt svårt med just frukost, men jag måste börja med det för att jag ska må bättre, och inte gå på tom mage till kl 17, och då äta en JÄTTEPORTION! (Har ju några kilon som ska väck så tycker det är en bra början att börja med frukost,lunch,middag iaf...)
Däremot kom jag på NU att mina havregryn snart är slut!!!! Det har blivit min nuvarande lunch nu för tiden... Havregrynsgröt! Undrar om det finns någon chans i helvetet att få tag på det inom den närmaste tiden?!