Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

FB_IMG_1584306166317.webp

Som servicepersonal får en rätt ofta ta emot skäll bara för att folk är frustrerade, men ja, jag tyckte också att det var ett rejält lågvattenmärke.
Jo jag jobbar själv med service men ingen har väl ändå undgått vad som händer runt om i världen
Och att ta ut sin frustration på servicepersonal borde vara straffbart inte nog med att service yrken är dåligt betalt men man får också utskällningar för saker man absolut inte kan påverka

Jo jag jobbar själv med service men ingen har väl ändå undgått vad som händer runt om i världen
Och att ta ut sin frustration på servicepersonal borde vara straffbart inte nog med att service yrken är dåligt betalt men man får också utskällningar för saker man absolut inte kan påverka

Borde absolut vara straffbart. En rejäl släng av viruset vore som sagt bra karma om inte annat, och även om det inte alls är ovanlig tblev jag så himla besviken. Jag var redan förvånad över hamstrandet från medmänniskor jag trodde var vettigare än så och att dessutom höra att de ger sig på att skälla på personalen gjorde mig så himla arg! Där sitter folk och jobbar skiten av sig i en miljö som nästan är omöjlig, utsätter sig Verkligen för allsköns smittor och så kan folk med att ta ut sin frustration på Dem av alla människor? Pah!

Jag jobbade i och för sig på teknisk support för ComHem upp i Skellefteå en gång i tiden och blev utskälld för att en dam lyckats explodera sin TV nere i Stockholm någonstans. Det finns folk till allt. :D

Vi fick göra papper och toapapper i skolan när jag var liten. Tog ganska lång tid att göra manuellt. Men kul!
Nyfiken. Vad/hur gör man annorlunda för att få pappret att bli av toa-typ?
Har sett tillverkning av lumppapper på museum. Det hade man blivit lynchad om man spolat ner. Mycket gediget och slittåligt.

Vi veckohandlar alltid på söndagar och så även idag. Men det blev en ganska liten handling för mycket var slut. Helt slut på vitt bröd, men fanns mycket mörkt bröd kvar. Helt slut på vitt ris, men rött och svart ris fanns kvar. Vetemjöl fanns inte men det fanns både dinkel och graham. Ingen torrjäst, men bakpulver och bikarbonat. Både färsk och fryst kyckling var nästan slut, men vegodiskarna var välfyllda. Bindor var det ont om, likadant med tvål.

Toapapper fick vi åka till fyra affärer för att få tag på, men vi hade inget val. Hade bara ett par påbörjade rullar kvar så det var dags att köpa ett nytt paket. I sista affären fanns det kanske sex små paket kvar totalt, så vi gjorde vad alla borde göra: köpte det vi behövde (en förpackning) och lämnade resten till andra behövande. Fattar inte varför man ska bunkra upp så jäkla mycket :meh:

Folk skrämmer mig. Var och handlade igår och varenda kotte hade minst en påse toalettpapper i sin kundvagn. Det var slut på flera kylar, helt länsat på ris, blöjor i den storlek jag ville ha, bröd.

Vet någon vilka dagar Ica brukar fylla butiken? Måndagar känns ju givet, speciellt efter en sån helg, men mer då?

Folk skrämmer mig. Var och handlade igår och varenda kotte hade minst en påse toalettpapper i sin kundvagn. Det var slut på flera kylar, helt länsat på ris, blöjor i den storlek jag ville ha, bröd.

Vet någon vilka dagar Ica brukar fylla butiken? Måndagar känns ju givet, speciellt efter en sån helg, men mer då?

Trodde det var tisdagar och fredagar? Men kan ha helt fel

Bröd,mjölk mån.tor , torrvaror tis-fre men tror att det funkar lite annorlunda nu

Jag skulle tro att de får olika leveranser olika dagar. ICA har hur som helst gått ut med ett allmänt meddelande om att det finns gott om varor i lager och att alla kan ta det piano. :)

Trodde det var tisdagar och fredagar? Men kan ha helt fel
Inte måndag alltså? Kanske gör så att jag ringer och kollar innan jag åker dit.
Folk verkar sådär på att följa rekommendationer, det var flera i butiken som hostade rätt ut igen och jag känner att min tid som coronafri kommer ta slut snart om jag tvingas åka ut fler gånger till olika butiker.
Jag var dessutom tvungen att gå in på apoteket och leta flytande alvedon, eftersom det var slut det med.

Borde absolut vara straffbart. En rejäl släng av viruset vore som sagt bra karma om inte annat, och även om det inte alls är ovanlig tblev jag så himla besviken. Jag var redan förvånad över hamstrandet från medmänniskor jag trodde var vettigare än så och att dessutom höra att de ger sig på att skälla på personalen gjorde mig så himla arg! Där sitter folk och jobbar skiten av sig i en miljö som nästan är omöjlig, utsätter sig Verkligen för allsköns smittor och så kan folk med att ta ut sin frustration på Dem av alla människor? Pah!

Jag jobbade i och för sig på teknisk support för ComHem upp i Skellefteå en gång i tiden och blev utskälld för att en dam lyckats explodera sin TV nere i Stockholm någonstans. Det finns folk till allt. :D
Jag funderar ibland var det är för folk som skäller ur servicepersonal fullständigt De kan väl knappast själva jobbat inom service och måste ju vara synnerligen bortskämda vana att få precis allt de pekar på samt vara fullblodsegoister

Bara min sorbet inte är bunkrad så, men får kanske ringa och kolla med toapapper, iofs så har jag av någon anledning fem paket hushållspapper hemma så i värsta fall får det väl bli sådant även om man inte vill klogga igen toan.

Bara min sorbet inte är bunkrad så, men får kanske ringa och kolla med toapapper, iofs så har jag av någon anledning fem paket hushållspapper hemma så i värsta fall får det väl bli sådant även om man inte vill klogga igen toan.

Det är nog bättre att ta med en kompostpåse in på toan och lägga pappret i den om man måste torka sig med hushållspapper, sen gå ut och slänga i komposttunnan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka