Jag kom att tänka på vad någon skrivit tidigare i tråden, var det du
@tanten ? Om att det är minst lika viktigt att gå ihop och se att man kan hjälpa varandra vid kris.
Jag misstänker nu skarpt att det är Corona jag har och ska prata med VC vid 11. Ringde mina föräldrar och dom är också sjuka, mamma endast ögoninflammation men pappa med halsont. Hundarna är hos dom nu, vi får prioritera vem som är minst nedsatt och klarar av att gå ut med dom. Jag klarade inte ens att gå ner och upp en trappa till källaren när jag skulle hämta näringsdryckerna utan att bli väldigt, väldigt påverkad så än så länge klarar mina föräldrar det bättre för dom mår inte dåligt och är allmänt nedsatta men dom har valt att inte gå till jobbet.
Men till saken, dom skulle hjälpa mig att handla men nu kan ju inte ens dom hjälpa mig. Som tur är har jag min mormor och morfar och extra syster som är friska och ska handla åt mig idag. Men hur blir det om även dom blir sjuka? Då har jag bara en person till som kan hjälpa mig så länge hen är frisk så klart, hen har erbjudit sig att fixa det jag behöver. Annars blir det väl att beställa hem varor.
Är därför glad att jag sett till att ha maten hemma nu, känns som en trygghet, hoppas jag blir frisk snart så jag kan hjälpa dom som är viktiga för mig när/om dom blir sjuka.
Är lyckligt lottad dock som får hjälp med hundarna och ändå har dom jag har omkring mig.
Har ni något sorts nätverk vid kris?