Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lidl på orten hade GOTT om färsk jäst idag (ja, jag bakar ju faktiskt i mitt ordinära icke-corona liv ), men Willys har haft helt slut de senaste gångerna jag har kikat. Jag var bara inne en kvick sväng på Lidl idag, men överlag såg det inte ut som om det var brist på något där faktiskt.Det vore spännande att se en intervju med någon som handlat jäst t.ex. Varför köpa jäst och mjöl just nu när man inte gör det annars??
Jag har just dammsugit min lilla stad efter jäst och det är slut precis överallt.
Jag har i mitt långa liv aldrig varit med om att det varit slut på just jäst.
Ska jag skicka ett paket?Det vore spännande att se en intervju med någon som handlat jäst t.ex. Varför köpa jäst och mjöl just nu när man inte gör det annars??
Jag har just dammsugit min lilla stad efter jäst och det är slut precis överallt.
Jag har i mitt långa liv aldrig varit med om att det varit slut på just jäst.
Så synd att just den affären är på min bojkottalista.Lidl på orten hade GOTT om färsk jäst idag (ja, jag bakar ju faktiskt i mitt ordinära icke-corona liv ), men Willys har haft helt slut de senaste gångerna jag har kikat. Jag var bara inne en kvick sväng på Lidl idag, men överlag såg det inte ut som om det var brist på något där faktiskt.
Tack så snällt.Ska jag skicka ett paket?
Här har min affär haft helt slut på jäst några gånger. Det ligger 3 pizzerior inom 5 minuters gångavstånd och en gång jag verkligen behövde och skulle köpa hade en av pizzeriorna köpt upp allt, över 100 paket. Jag som stod där och ville ha en jäst kub fick fortsätta leta.Tack så snällt.
Men nej, det är inte kris än. Jag har ett bröd kvar i frysen.
Min vana trogen var jag ute i god tid.
Dom kanske provar att bränna "handsprit"Undrar om de som bunkrar jäst är medvetna om att den har ett bäst före datum? torrjäst är ju en annan femma men färsk.. ja den går ju inte o förvara så länge, eller frysa.
Låter mer logiskt än att alla börjat baka bröd faktiskt mer pengar i den branschen numeraDom kanske provar att bränna "handsprit"
Det funkar bra att frysa, åtminstone när jag testade och andra har också haft framgång. Jästbolaget säger den dör......Undrar om de som bunkrar jäst är medvetna om att den har ett bäst före datum? torrjäst är ju en annan femma men färsk.. ja den går ju inte o förvara så länge, eller frysa.
Ja alltså vattnet i jästen kan göra så det dör i frysen plus att jästen troligen förlorar lite av sin förmåga vid frysning, det är ju en levande organism.Det funkar bra att frysa, åtminstone när jag testade och andra har också haft framgång. Jästbolaget säger den dör......
Jag köpte hem lite jäst då jag lär tillbringa mer tid hemma, för bakade jag alltid bröd och har länge tänkt komma igång igen. Kanske fler tänker på samma vis?
Vadan detta intresse för krossade tomater på burk? Jag tycker det är vedervärdigt i typ alla sammanhang. Vad gör alla med sina tomater? Är det grytor? Verkar som att varenda människa om något förutom toapapper och pasta vill ha just krossade tomater.
Vadan detta intresse för krossade tomater på burk? Jag tycker det är vedervärdigt i typ alla sammanhang. Vad gör alla med sina tomater? Är det grytor? Verkar som att varenda människa om något förutom toapapper och pasta vill ha just krossade tomater.
Krossade tomater på tetra använder jag 1-2 stycken av varje vecka. Till köttfärssås, chili, soppa, osv. Brukar plocka till mig någon förpackning varje gång jag veckohandlar......Vadan detta intresse för krossade tomater på burk? Jag tycker det är vedervärdigt i typ alla sammanhang. Vad gör alla med sina tomater? Är det grytor? Verkar som att varenda människa om något förutom toapapper och pasta vill ha just krossade tomater.