Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Äldre människor använder ibland väldigt mycket toapapper, överaktiva blåsa kan göra att de måste springa ofta!
Och pappret var kanske på väg att ta slut och de köpte 3 paket som vanligt?

Grannen bad dem köpa eller liknande.....
Japp, och 3487 st andra anledningar.
Men eftersom jag inte sett tidigare att man tar 3 paket (Obs för paket, hyggligt stora) tillsammans med lite skrammel i en bärbar korg tidigare, och ja! jag hade nog reagerat även utan virus för avdelningen konstiga inköp i en liten by-affär... ;)

Jag tänkte köpa hem lite Ipren och Alvedon då det tagit slut senaste veckan. Vilket jag alltså skulle köpt ändå. Mat har vi så vi klarar några veckor som vanligt.
Nu skippar jag dock Ipren och tar bara Alvedon ifall vi skulle ryka på Corona då jag nyss läste att ibuprofen ska du inte ta vid Corona alls.

och varför skulle du inte ta ibrupofen?

Men eftersom jag inte sett tidigare att man tar 3 paket (Obs för paket, hyggligt stora) tillsammans med lite skrammel i en bärbar korg tidigare, och ja! jag hade nog reagerat även utan virus för avdelningen konstiga inköp i en liten by-affär... ;)
Det tror jag beror på att du inte tittat efter det. Däremot köper folk mer papper generellt. det är uppenbart.

Enda gången det normalt är slut på toapapper här är om det är extrapris...

Alltså det är fascinerande hur sugna svenska folket blir på att baka i nödens år 2020 😂! Här också soprent på jäst (både färsk och torr) och mjöl!

Iofs, sockret var också rätt urplockat så det kanske är mer sprittillverkning än bakning som lockar... 🤔;)

Här i byn gissar jag att mäsken är igång redan... :rofl:

Allt är så sabla fjantigt att det finns inte... de som bakar har i allmänhet ett hyggligt lager med mjöl och jäst hemma (jag har det iaf). Har man inte bakat matbröd tidigare och inte har något större intresse av det kommer man inte att baka upp alla femtielva kilo mjöl man köpt på sig nu, dvs mer svinn.

Här i byn gissar jag att mäsken är igång redan... :rofl:

Allt är så sabla fjantigt att det finns inte... de som bakar har i allmänhet ett hyggligt lager med mjöl och jäst hemma (jag har det iaf). Har man inte bakat matbröd tidigare och inte har något större intresse av det kommer man inte att baka upp alla femtielva kilo mjöl man köpt på sig nu, dvs mer svinn.

Precis! Jag som hobbybagare har alltid runt 4 kg mjöl och ett par paket jäst hemma, men jag tror tyvärr som du, att de flesta bunkrarna som inte bakar på regelbunden basis inte precis kommer att göra det nu heller under dessa veckor då det råder lite isoleringsfeeling...

förhoppningsvis använder de upp det ändå, eller skänker till någon släkting/vän så det kommer till användning....

Precis! Jag som hobbybagare har alltid runt 4 kg mjöl och ett par paket jäst hemma, men jag tror tyvärr som du, att de flesta bunkrarna som inte bakar på regelbunden basis inte precis kommer att göra det nu heller under dessa veckor då det råder lite isoleringsfeeling...

förhoppningsvis använder de upp det ändå, eller skänker till någon släkting/vän så det kommer till användning....

Samma här, jag har väl kanske totalt 6-7kg olika sorters mjöl hemma alltid. Är något slut behöver jag ett paket, de tar liksom inte slut samtidigt.

Vi var och handlade i morse och under denna utflykt tappade jag hoppet om mänskligheten ännu mer. Trodde inte ens att det var möjligt efter den senaste veckan 🙄 Folk var som galna! Det fanns knappt några kundvagnar kvar när vi kom dit trots att vi var där vid 10, i vissa avdelningar gick det knappt att komma fram, folk gick omkring med skyddsmasker och plasthandskar och den stackars personalen var alldeles sönderstressade. Jag såg en tjej i 25-årsåldern länsa hela hyllan med bönor och kikärtor - hon hade säkert 20 burkar av varje i sin vagn - och gick faktiskt fram till henne och bad henne att tänka lite på andra också. Om blickar kunde döda... :angel:

Hyllorna för toalettpapper och tvål gapade, som väntat, tomma och affären hade till och med fått sätta upp skyltar där det stod att de satt upp en gräns på max två paket toapapper per kund p.g.a rådande omständigheter. På tvålhyllan stod samma sak, men här var maxantalet fyra paket istället. :wtf:

Morissons.webp

Alltså det är fascinerande hur sugna svenska folket blir på att baka i nödens år 2020 😂! Här också soprent på jäst (både färsk och torr) och mjöl!

Iofs, sockret var också rätt urplockat så det kanske är mer sprittillverkning än bakning som lockar... 🤔;)
Tja, sitter man hemma och ugglar så kan man förena nytta med nöje. Jag köpte hem lite grejor för att kunna baka själv. Jag gjorde det jämnt när jag var yngre och har länge tänkt ta upp det igen. Jag ska bara frosta av frysen och organisera bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25
  • Hemlösa hundar ökar

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka