Jag har inte utgett mig för att vara något. Det får stå för dig själv.Jag har invändningar mot din totala brist för förståelse för de som inte anser det nödvändigt. Jag talar inte för alla, jag talar för mig själv som individ. Jag tycker att du allt för ofta uttrycker dig som om du är en medicinsk expert på barn, graviditeter och kvinnohälsa. Vi har ju tidigare konstaterat att vi tänker helt olika i andra frågor så att vi gör det även i denna förvånar mig inte.
Jag vill inte att mödravården upphör, jag vill ha ett annat bemötande än det jag fick. Att det är obegripligt anser jag märkligt, jag är inte ute efter att avveckla vårdapparaten. Jag är ute efter ett bemötande på individnivå där man frågar vilka delar jag vill nyttja.
Ta inte illa upp men jag har inget minne av vad eller att vi kommit fram till något innan. Faktum är att jag kommer inte ens ihåg att vi diskuterat något förut.
Däremot skall du ha rätt att få korrekt bemötande från MVC. Får du inte det så skall du byta BM. Man skall inte nöja sig med något dåligt bemötande (Detta har jag dock skrivit redan i början på tråden och upprepat åtskilliga gånger).
Sen får jag en känsla av att du inte riktigt läser det jag skriver. Redan i början på tråden så skrev jag att MVC har gjort många förbättringar men att det borde vara ännu mer individbaserad mödravård.
Jag har också skrivit att jag inte heller gått på hälsosamtal under mina graviditeter. Aldrig skrivit att man måste gå på dom.
Så jag kan faktiskt inte riktigt se vad det jag tycker är så annorlunda från ditt tänk i den här frågan