Du får nog hålla dig till sakfrågan. Om jag pratar om äpplen och så kommer du och pratar om päron så blir det väldigt konstigt.
Frågan är hur några lyckas få tidiga hälsosamtal till något negativt.
De är en satsning på kvinnor och kvinnors hälsa pga att just graviditeter och förlossning utgör en stor risk för kvinnohälsan.
Nu är jag inte helt hundra på de här siffrorna men jag har för mig att risken att dö pga graviditet/förlossning i Sverige är 1 på över 14 000 medan det i dom värsta länderna i Afrika är 1 på 23 (25?).
Någon som är duktig på att googla kan säkert kolla upp siffrorna så att dom inte är helt missvisande.
På tal om äpplen och päron och att hålla sig till sakfrågan. Jag förstår inte riktigt vad graviditetsrelaterade dödsfall i Afrikas sämst utvecklade länder har att göra med hälsosamtalens vara eller inte vara i svenska mödravården. Har du tittat på övrig statisk för dessa afrikanska länder? T.ex. spädbarnsdödlighet? Dödsfall till följd av infektionssjukdomar? Ska du jämföra länder kan du väl i alla fall jämföra länder med liknande utvecklingsnivå men olika system, för att få en lite mer rättvis bild av vad olika rutiner inom mödravården (t.ex hälsosamtalen) har för betydelse för kvinnlig hälsa.