Sv: Att avla utan stam. Att nöja sig med en volvo
Han lämnar dessutom smått har jag för mig.
Magini 695 (om han lever än?) är ju 1,62.
Han lämnar dessutom smått har jag för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var det hon gjorde... OT och dum fråga kanske men finns det bra, välmeriterade halvblodshingstar runt, säg 160, idag? Jag är inte halvblodsmänniska själv så jag har ingen aning.
Man blodtypar inte nu för tiden, man dna-testar.
Absolut, men frågan är hur många som anser sig som mediokra svenssonryttare som inte vill ha en häst som kan mer än 120 eller LA dressyr. Visst finns det några som är ödmjuka nog att inse sina begränsningar.
Självklart kommer jag blodtypa och skriva med föräldrarnas namn i passet. Knabstrupper har jag också tänkt använda mig av.
Ungefär hälftan av ryttarna hade troligen gjort bättre rundor på korsningshästar med käck färg som inte är dramatisk i all sin kapacitet.
Idag letar jag efter en välutbildad ridhäst som absolut inte har jättegång - det går tusan inte att göra roliga saker som piff och puff när bara arbetstraven skjuter en ur sadeln alternativt all koncentration går åt till att flytta sittbenet tre mm för att få en någorlunda galoppfattning. Med känslighet kommer ju en del krav på ryttaren.
Nej, inte med normal ridning. Men en ryttare som kan rida. För mig är det helt skilda saker.
Jag tror att tävlingsintresset är skralt ute i stugorna. Hästarna har betydligt större kapacitet än ryttarna kan ta tillvara. Av olika skäl. Titta på ett dressyrprogram LA - det är ju rena unghästutbildningen.
Hos rätt ryttare kommer en ridhäst (som är gjord för att ridas, inte en häst som går att sitta på) runt en LA. Må vara hänt att den födde dressyrhästen inte med hedern i behåll klarar 120, men runt ska den banne mig komma om den inte är helt felskapt (och därmed diskad som ridhäst).