Äta ute i Malmö

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 19815
  • Startdatum Startdatum
R

Raderad medlem 19815

Jag önskar tips på trevlig restaurang i Malmö! Sist var vi på B.A.R. , mycket gott och trevligt, och tänkte nu gå till Bastard men där var fullt.

Tips på restauranger i liknande stil?

Ställena kring Möllan är nice men inte vad vi är ute efter den här gången.

Laroche Vin & Tapas tycker jag är fint och gott, Salt & Brygga har fått vansinnigt fina recensioner. Plockepinn har jag också njutit på/av.

Bloom in the Park har det väl i det närmsta skrivits sånger om?

Fyller på med Lyran, Från Tryne till Knorr (om inte de stängt redan?) förutom de som tidigare nämnts. Knep en bordsbokning på Bastard nu på torsdag faktiskt, ser mucho fram emot :D Bar 13 har jag inte varit på men det står högt på listan med.

Inte samma stil, men Epicuré hade riktigt god mat och ett helt fantastiskt vin. :love:
Det finns två restauranger som jag tror hör ihop. Vi var på det som låg på Generalsgatan och som nu har flyttat till Gustaf Adolf (om jag fattade hemsidan rätt).

Tack fina ni för alla tips. Har skickat en bokning till Salt och brygga och hoppas på en mejlbekräftelse imorgon.

Har de ryckt upp sig igen? Har tyvärr ett par helt från varandra skilda par som haft riktigt, riktigt tråkiga upplevelser där (av samma typ men olika tider)

(ser nu att de har stängt till 2 augusti)
Aha, så tråkigt. Jag var där första gången vid årsskiftet, sen en gång nu i vår och då har det varit riktigt bra.

Jasså, det missade jag!

Någon som testat Malmö Live-ställena? Tänker främst på Kitchen and Table, kanske även Eatery om nån käkat där.

Någon som testat Malmö Live-ställena? Tänker främst på Kitchen and Table, kanske även Eatery om nån käkat där.
Jag var på Eatery för några veckor sen. Servicen när vi beställde var kanon och maten var god. Sen när vi ätit upp verkade de ha glömt oss, vi fick tjata oss till dessertmenyn och när vi sen skulle dela notan tog det hur lång tid som helst att betala. Drinkarna i Skybaren är nice :D

Skybaren har jag testat @Kakis , håller med om att de var bra :up:
Har faktiskt hört liknande om Eatery, eller om jag läste det på någon recension eller så.. trist!

Jag var på restaurangen vid skybaren för några veckor sedan.. är det Kitchen and table eller Eatery?
Hur som helst hade de strulat med vår bokning så de hade bokat fel tid och det fanns egentligen inget bord till oss när vi kom.. vilket de löste, men sedan fick vi vänta orimligt länge på maten, kände oss stressade eftersom vi fick veta att vi bara skulle ha bordet till en viss tid och eventuellt missa desserten (som var huvudgrejen med det hela) osv... Vi fick sitta kvar så vi hann äta desserten, men tycker att de kunde skött servicen bättre med tanke på att det var de som hade strulat med bokningen.
Bortsett från det var maten kanon! Särskilt förrätten, och desserten då som var något av det bästa i dessertväg jag ätit. Utsikten var ju också fantastisk.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 975
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark
  • WE-tråden