Äta rätt vid träning..

Såvida du inte ska extremträna - köra hårda, långa, intensiva pass två gånger om dagen, behöver du inte ändra på ditt näringsintag för träningens skull. Däremot är det ju viktigt för alla människor att äta bra mat - ingen skräpmat utan varierad mat gjord av bra råvaror, mycket grönsaker, bönor, linser, fisk om man vill äta kött, etc etc. Det räcker väldigt långt. Nåt extra protein behöver du definitivt inte fundera över. Ägg är nyttig mat, om man vill äta ägg, men de är isåfall nyttiga i största allmänhet, inte nåt du behöver äta extra av pga vanlig vardaglig träning i lagom mängd.

Se där problem löst!

Men alltså, hade inte du en annan tråd för ett tag sen om att du skulle börja träna? Vad blev det av det? Jag får lite känslan av att det ständigt är en massa ursäkter och väldigt lite verkstad.
Rom byggdes inte på en dag, det är ett steg i rätt riktning att ta reda på vad behöver äta, sen får du väl tycka att det är "massa ursäkter" men i min värld är det inte det, utan saker som kommer i vägen och gör att motivationen att ens leva känns piss. Att träna är det sista på listan när motivationen att ens orka leva försvinner. Livet är inte på topp hela tiden, när det blir för mycket motgångar på en gång, då orkar man inte.

Sen är jag sådan att jag tar reda på fakta och olika saker innan jag drar igång ett projekt - dvs att träna. Så några "ursäkter" är det inte att tala om. ;)

Såvida du inte ska extremträna - köra hårda, långa, intensiva pass två gånger om dagen, behöver du inte ändra på ditt näringsintag för träningens skull. Däremot är det ju viktigt för alla människor att äta bra mat - ingen skräpmat utan varierad mat gjord av bra råvaror, mycket grönsaker, bönor, linser, fisk om man vill äta kött, etc etc. Det räcker väldigt långt. Nåt extra protein behöver du definitivt inte fundera över. Ägg är nyttig mat, om man vill äta ägg, men de är isåfall nyttiga i största allmänhet, inte nåt du behöver äta extra av pga vanlig vardaglig träning i lagom mängd.
Jo, så långt är jag med. Funderar mest på hur man kan göra mackorna på jobbet lite nyttigare, som det är nu är det makrill på dom. Funderade ett tag på att göra baguetter med sallad, köttbullar och röbetssallad.
Funderar väldigt mycket fram och tillbaka.

Om du inte ska hårdträna och heller inte stoppar i dig enbart skit, kommer du inte behöva ändra kost för att du ska sätta igång någon form av träning. Det kommer inte att påverka.

Börja istället med träningen och se hur det känns. 1 timmes promenad om dagen kan ju vara en lämplig början om motivationen sviktar och gymet inte hägrar.

Jo, så långt är jag med. Funderar mest på hur man kan göra mackorna på jobbet lite nyttigare, som det är nu är det makrill på dom. Funderade ett tag på att göra baguetter med sallad, köttbullar och röbetssallad.
Funderar väldigt mycket fram och tillbaka.
Makrill är ju jättebra!! Min man (som tränar för Ironman och verkligen tränar så man baxnar!) äter rostat bröd med makrill på, var och varannan dag! Makrill är definitivt bättre än köttbullar! Äter du makrill i konserv med tomatsås?

Ett hett tips också förutom att som flera andra säger så behöver du inte ändra kosten för att börja träna, men börjar man i andra änden mot vad du vill, det vill säga börja med träningen! Så kommer det bli lättare att äta mer och rätt, för träningen sätter igång ämnesomsättningen = du blir mer hungrig = lättare att äta mer och det kräver mer rätt mat för att hålla sig mätt.

Makrill är ju jättebra!! Min man (som tränar för Ironman och verkligen tränar så man baxnar!) äter rostat bröd med makrill på, var och varannan dag! Makrill är definitivt bättre än köttbullar!
VA?! Kan man ha makrill på rostat bröd? :eek::eek:
Är det makrill i tomatsås eller vanlig makrill?
Nu blir jag nyfiken, känns som jag måste prova detta.

VA?! Kan man ha makrill på rostat bröd? :eek::eek:
Är det makrill i tomatsås eller vanlig makrill?
Nu blir jag nyfiken, känns som jag måste prova detta.
Han (och jag ibland) rostar vanligt skivat fullkornsbröd och häller en sån där platt konservburk med makrill i tomatsås på brödet. Den lite bättre sorten, ska kolla vad den heter, ett ögonblick ... Abbas Mästarmakrill i tomatsås! Den är avgjort godast! En del av de andra är lite äckliga. Sen har han äppelcidervinäger på (litegrann) också, men det beror på att han är engelsman...

Makrill är en fisk som innehåller massor av nyttigheter, inte minst Omega 3!

Han (och jag ibland) rostar vanligt skivat fullkornsbröd och häller en sån där platt konservburk med makrill i tomatsås på brödet. Den lite bättre sorten, ska kolla vad den heter, ett ögonblick ... Abbas Mästarmakrill i tomatsås! Den är avgjort godast! En del av de andra är lite äckliga. Sen har han äppelcidervinäger på (litegrann) också, men det beror på att han är engelsman...

Ätes alltså med kniv och gaffel!

Fast då gör jag en ergonomisk böjning, böjer knäna och inte ryggen. Sen går det inte att jämföra mitt jobb, står väldigt sällan i obekväma positioner händer kanske en gång om året och där man böjer sig egonomiskt tar oftast bara några sekunder medan att stå vid ett bord och baka i 20-60min.

Men åter igen jag ser inte problemet för platsen kommer lösa sig när jag får hem diskmaskinen, är det svårt att förstå eller vad är det frågan om?? :confused::confused:
20-60 minuter för att baka bröd :eek:

Det har jag nog aldrig gjort. Jag rör ihop degen. Ställer den att jäsa. Gör annat under tiden. Tar fram den, knådar den nån minut och dänger ut på plåt eller i form.
Har svårt att få ihop mer än max tio minuter vid bakbordet. Delat på två tillfällen.

Ja, makrill är supergott. Vet när jag bodde hemma hade de en rund makrillsbruks som såldes i trepack, den var supergod, minns inte direkt vilket märke, men var nog något åt Abbas hållet. Nu verkar det som den säljs längre. Jag har fastnat för Ica's egna, inte Ica basic utan en annan. Har provat Abbas makrill på tub, funkar också och även den i konservburk.

Känns som jag har något att testa imorrn. :D
Är ju så van att ha marmelad och ost på rostade mackor, så jag glömmer bort att man kan ha annat också. :p

Säger mig fortfarande inte så mycket då jag inte har så mycket koll på fett, fiber och kolhydrater. Grönsaksfritt fattar jag.
OK. Det är svårt att göra en grundlig genomgång av kost på ett så här litet utrymme.
Då kanske det enklaste är att du säger vad du äter så får vi utgå från det?

Du hade svårt för fullkornsbröd skrev du tidigare. Men vad menar du med fullkornsbröd. Knäckebröd är fullkornsbröd - om man undantar frukostknäcke. Vad har du för bröd till dina mackor om dagarna?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 846
Senast: Dentaku
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 364
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar