Äta koreanskt i Stockholm?

Vad gäller Koreanskt- GoChoo på upplandsgatan tycker jag var en trevlig upplevelse. Hur genuint det var har jag ingen aning om eftersom jag aldrig varit i Korea, men det var allt från supergott till småläskigt:D

Men blir det fusion för att man använder fryst istället för färsk spenat? Fusion med vad?

Att priserna inte är desamma som i Korea skulle jag nog inte beteckna som fusion.
Ok, allt är fusion. Smaken, garnityr allt. Vad det är fusion med är väl mellanmjölk. Det finns ingen koreansk restaurang i Stockholm idag som är sämre enligt min personliga åsikt på att smaka just koreanskt. Förutom möjligtvis den nya i Solna som jag inte varit på men som enligt menyn har koriander i det mesta viket förvisso är gott men inte koreanskt.

Koreansk mat ska vara full av läbbiga konsistenser och djupa fermenterade smaker.

Ok, allt är fusion. Smaken, garnityr allt. Vad det är fusion med är väl mellanmjölk. Det finns ingen koreansk restaurang i Stockholm idag som är sämre enligt min personliga åsikt på att smaka just koreanskt. Förutom möjligtvis den nya i Solna som jag inte varit på men som enligt menyn har koriander i det mesta viket förvisso är gott men inte koreanskt.

Koreansk mat ska vara full av läbbiga konsistenser och djupa fermenterade smaker.

Menar du att du tycker t ex Koreana eller I Love bibimbap är bättre? Verkligen? Iofs ha

Med fusion brukar man mena nån typ av crossover. Typ kroppkakor med kimchi. Inte att man har fryst spenat istället för färsk, det är snarare en besparing.

Med fusion brukar man mena att man förenar två kök. Typ som Indio kitchen, som har peruansk-japansk fusion. Att ha fryst istället för färsk spenat låter mer som en besparing i mina öron.

När jag började läsa i tråden var jag sugen på att testa mer autentisk koreansk mat, nu när jag åker till Stockholm i helgen.
Det gick över.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 996
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 459
Mat Hej alla, Jag har sökt och hittade ett par liknande trådar, men inte riktigt vad jag sökte. Jag fick bra tips i vegotråden, men...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama