ASVH-unghästbedömning översyn

Hippocampus

Trådstartare
Jag vet inte vart denna ska ligga så flytta den dit den passar :D Det står att ASVH ska se över unghästbedömningar osv till nästa år, men i år ska 3års test osv gå som vanligt.

Vet någon mer om detta? Vi som har 3 åringar till nästa år, bör man ha det vanliga 3 års testet som mål även 2013? Jag tänker mer om de kommer ändra saker och ting och så kommer det ut i senhöst/vinter och så måste vi som vill visa göra nya föberedelser osv. Hur mycket kan det ändras?
*helt novis med unghästbedömningar*

Sv: ASVH-unghästbedömning översyn

Bra fråga!

Kan det vaqra löshoppningen de ska se över? Iom att det har ändrat på bruksprovet så kanske även unghästarna ska få ett annat upplägg med mer hjälp?

Sv: ASVH-unghästbedömning översyn

Hela unghästsystemet ses över till 2013. Finns lite övergripande på hemsidan, Projekt, Helhetsgrepp Unghäst 2013.
3års är ju ett vinnande koncept så jag är 100 på att det kommer att vara kvar ungefär som nu.
Löshoppning på 3 hinder kommer 2013 (däremot inte galopp8:an pga att flertalet ridhus inte har mått & underlag för det) och Linjär Bedömning, domarutb på det har ju startat. Bedömt ridprov, kanske?
Det hela ska vara klart tidigt i höst står det....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 794
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 022
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024