Åh, det lät som ett smart system! Får jag bara ordning på att alls få in kläderna i garderoben så ska jag nog testa det... Just att få in kläder i garderob är typisk sån sak som blir lidande så fort det är mycket på jobbet. Jag har istället en påse med ren tvätt och förhoppningsvis en påse med smutsig tvätt. Tar från den rena påsen när jag lägger fram morgondagens kläder och stoppar ner i smutsiga påsen mot dagens slut. Någon garderob ser mina kläder aldrig
Kollegor som slutat nyligen gjorde det för att de inte orkade med mer än basic-saker i vardagen efter jobbet, inte hade så mycket energi för träning, träffa vänner osv utan bara kom hem, städade, lagade mat osv. Jag orkar inte ens det och gissar att det beror på att det tar längre tid för mig än för dem att återhämta sig och att det krävs mer för mig att kunna fokusera och prestera i stökig miljö.
Nu när jag varit hemma och sjuk sen i torsdags, då har jag faktiskt plockat in allt i garderoben. Inte i någon prydlig ordning dock. Älskar ordning egentligen, men hade inte energi nog att göra annat än slänga in allt på ungefär rätt hylla. Var ändå så trött efter det + byta sängkläder att jag var tvungen att vila en timme... Men ja, hade jag bara varit fysiskt frisk och haft längre paus från jobbet hade det inte varit något problem, troligen.