MissFideli
Trådstartare
Finns det ingen möjlighet att stoppa dom redan vid gränsen? Dom kommer ju hit för att begå brott, måste vi acceptera sånt bara för att det är EU?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JaFinns det ingen möjlighet att stoppa dom redan vid gränsen? Dom kommer ju hit för att begå brott, måste vi acceptera sånt bara för att det är EU?
Exakt. De är här för att de får ihop pengar här.Förhoppningsvis så kommer de inte hit om ingen ger dem jobb. Men det känns inte troligt tyvärr.
Nej, inte bara för att det är EU. Mer för att man inte gärna kan beivra innan de begått brott. Eller ja, det finns förstås förberedelsebrott men det kan det knappast bli fråga om här.Finns det ingen möjlighet att stoppa dom redan vid gränsen? Dom kommer ju hit för att begå brott, måste vi acceptera sånt bara för att det är EU?
Exakt. De är här för att de får ihop pengar här.
(Skrev först "tjänar" men efter att ha hört och läst så många historier skrev jag får ihop istället....)
Det är ju samma med tiggarna från Rumänien.
Tiggeriet och följdproblemen med detta accelererade ju markant i samband med att Rumänien gick med i EU.
Fri rörlighet osv, både bra och dåligt. Det finns ju en tremånaders regel men eftersom den aldrig följs upp så är den ju helt tandlös liksom
En del tiggare är här för att lura oss. En del asfaltsläggare är här och jobbar och är ärligaÖh va? Det är väl väldigt stor skillnad på tiggarna och asfaltsläggarna. De senare är här för att lura folk/begå brott.
Jag har för dålig kunskap för att kunna göra jämförelser.Det är ju samma med tiggarna från Rumänien.
Tiggeriet och följdproblemen med detta accelererade ju markant i samband med att Rumänien gick med i EU.
Fri rörlighet osv, både bra och dåligt. Det finns ju en tremånaders regel men eftersom den aldrig följs upp så är den ju helt tandlös liksom
Öh va? Det är väl väldigt stor skillnad på tiggarna och asfaltsläggarna. De senare är här för att lura folk/begå brott.
Jag har för dålig kunskap för att kunna göra jämförelser.
Jag vet ju att romerna i Rumänien har det rent uselt och faktiskt får ihop mer pengar genom att tigga.
Men asfaltläggarna? Som begår brott, lurar folk, förstör? Har de människoovärdig tillvaro i sitt hemland?
En del tiggare är här för att lura oss. En del asfaltsläggare är här och jobbar och är ärliga
Men asfaltläggarna? Som begår brott, lurar folk, förstör? Har de människoovärdig tillvaro i sitt hemland?
Det viktigaste är väl att vi blir lurade, inte vilka som lurar ossMm, jag förväntade mig nåt sånt svar. Det är dock väldigt märkligt att ta upp tiggare i en tråd som diskuterar asfaltsläggarna som begår brott.
Mm, jag förväntade mig nåt sånt svar. Det är dock väldigt märkligt att ta upp tiggare i en tråd som diskuterar asfaltsläggarna som begår brott.
Ett stort gäng har redan begått brått, ganska direkt efter att de kom faktiskt. De parkerade på en bondes fält i 4 dagar. Han plockar fortfarande upp deras skräp och bajs från hans vall som förövrigt till stor del är sönderkörd av bla deras fyrhjulingar.Nej, inte bara för att det är EU. Mer för att man inte gärna kan beivra innan de begått brott. Eller ja, det finns förstås förberedelsebrott men det kan det knappast bli fråga om här.
Men visst, även för att en av grundidéerna med EU är fri rörlighet för arbetskraft. Även dålig arbetskraft.
De irländska asfaltsläggarna tillhör en väldigt utsatt minoritetsgrupp som kallas pavees. Som exempel dör tredjedel av dem innan de är 25 år (jämfört med 2,6% för hela den irländska befolkningen). https://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers#Health
Mm, jag förväntade mig nåt sånt svar. Det är dock väldigt märkligt att ta upp tiggare i en tråd som diskuterar asfaltsläggarna som begår brott.