Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Asbergers

Diagnos - visst, visst.
Men han får i alla fal inte slåss eller puttas.
Och det är bara för föräldrar, lärare och barnet själv att lära sig.
Omvärlden kan inte leva i en evig hänsyn.
Det går inte.

AS-personen måste själv lära sig att hantera sitt handikapp.
Med våld som ger terrorvälde så kommer han bara att med tiden bli totalt utesluten ur all gemenskap som finns.
De andra barnen måste få vara barn och leva som barn.

Fast det finns självklart BRA sidor hos de här personerna också. Jag har svårt tt dissa nån bara sådär rakt av. Men jag har begränsat mitt umgänge. Sambon och sonen träffar dem betydligt oftare än vad jag gör.

Det är bara jag som har så vansinnigt kort tålamod med människor ibland (kan bero på AS, utreds just nu).

Men ja, det bör understrykas att alla med AS inte är som de som beskrivs i tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 701
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 180
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA