Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Asbergers

Diagnos - visst, visst.
Men han får i alla fal inte slåss eller puttas.
Och det är bara för föräldrar, lärare och barnet själv att lära sig.
Omvärlden kan inte leva i en evig hänsyn.
Det går inte.

AS-personen måste själv lära sig att hantera sitt handikapp.
Med våld som ger terrorvälde så kommer han bara att med tiden bli totalt utesluten ur all gemenskap som finns.
De andra barnen måste få vara barn och leva som barn.
 
Sv: Asbergers

Fast det finns självklart BRA sidor hos de här personerna också. Jag har svårt tt dissa nån bara sådär rakt av. Men jag har begränsat mitt umgänge. Sambon och sonen träffar dem betydligt oftare än vad jag gör.
 
Sv: Asbergers

Det är bara jag som har så vansinnigt kort tålamod med människor ibland (kan bero på AS, utreds just nu).

Men ja, det bör understrykas att alla med AS inte är som de som beskrivs i tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
1 307
Senast: Badger
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 958
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 600
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 838
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp