Artikel om avelsvärdering

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Artikel om avelsvärdering

:rofl: den där va ju rätt skön ju :D

:rofl: den där va ju rätt skön ju :D

Japp får en att tänka till lite.. jamena.. vad har de där gubbarna för rätt att bestämma vilka hingstar som får bli premierade :mad:
Jag hade inte brytt mig om det bara handlade om bokstäver, men när man inte får vara med i premielopp eller nått uppfödningslopp så är det bara taskigt.. så länge man har en bra häst så borde man få vara med. Tycker jag

Apropå detta med vilka hingstar man "får" använda. Vi skickar i år ett sto ner till Offshore Dream, i Frankrike. Tänk om man istället hade kunnat få upp fryssperma, och tillverka fölungen här i Sverige!
Tillverkad i Frankrike får den registreras, tillverkad i Sverige får den inte det. Samma sto, samma hingst.
Man undrar, är STC till för sina medlemmar, (som till väldigt stor del består av stoägare) eller för några få stora hingsthållare/ägare?
Vill STC;s medlemmar, som rimligtvis borde vara den åsikten som är intressant, ha det så här?

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 248
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 602
Senast: vtok
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden