Därför att man faktiskt kan sluta umgås med folk. Hade jag varit TS hade jag med blixtens hastighet slutat umgås med "vännen" som är taskig mot min äkta vän, som är taskig mot mig och som uppenbarligen inte bryr sig om mig. Självklart väljer jag bort detta arsle inför en fest/bjudning/middag/bröllop/fika/bio. Då är man enligt dig en taskmört och mobbare. För att man avslutar en vänskap på goda grunder. Well.....
Som jag skrev då, ovan, att jag inte heller skulle bjudit en person som precis fått min tärna att gråta på ren elakhet. Däremot min syster trots att det var lite jobbigt just nu.
Men jag har aldrig avslutat en vänskap, kanske glidit isär med folk snarare. Jag har bjudit folk som jag glidit isär lite med nyligen då man inte riktigt vet.
Jag väljer också bort grupper. Grupper såsom praktarslen, rövhål, pissråttor och folk som inte kan uppföra sig i möblerade rum. Visar det sig under resans gång att någon blivit inkontinent i sammanhanget, åker de ut. Det är jätteenkelt. Vill jag inte umgås med dem och ha med dem att göra, har jag/gör jag inte det heller.
Jag känner inga så det har jag nog också gjort tydligen. Jag är nog elakare än vad du är, jag är nervös för att börja umgås med folk som kanske verkar vara taskiga, du ger dem en chans. Så där ser du, jag är inte snäll och förespråkar inte välgörenhet, försöker bara låta bli att utesluta.
Senast ändrad: