Men herrejösses, vilken tokig diskussion det har blivit här.
Här kommer mina tre poäng:.
Det är faktiskt ingen mänsklig rättighet att få gå på bröllop, inte ens sin systers.
Nej det är det kanske inte. Så du behöver väl inte bjuda din syster då
så kan jag bjuda min.
Om en inbjuden person beter sig som en röv så är en utbjudan helt rimlig. Röv ska röv ha. Inga konstigheter.
Du blandar nog ihop, det var inte hon som hade förstört möhippan.
Som brud (eller motsvarande) är det fritt fram att både välja och välja bort sina gäster.
Varför ska det vara så extra viktigt att välja bara de exakt rätta vännerna på just ett bröllop? "det är min dag, jag som bestämmer" man hör ingen säga någonting liknande om ett vanligt födelsedagskalas. Där traskar man bara på och bjuder som vanligt på en trevlig fest, utan några extra finesser.
Och slutändan:
Vad håller du på med,
@Badger? Vad försöker du åstadkomma med att fortsätta stångas? Tror du att du kommer kunna få någon här att byta till din åsikt, eller fortsätter du för nöjes skull? (OBS! Genuina frågor. Jag är nyfiken, eftersom jag gör annorlunda när jag diskuterar i motstånd.)
Du ställde precis tre frågor, jag svarade på dem. Det är vad jag håller på med. Nej jag berättar om min åsikt, och min rätt att göra på det viset, sedan kan du sortera rövar bäst du vill.
Själv tycker jag ju att ni låter ganska arga
jag försöker ju inte ta någon rätt ifrån er. Bara svara på era frågor, som har ställts om hur jag menar.
Men jag är fullt villig att konstatera att folk gör olika och får göra olika. Sortera som sagt era rövar och rötägg och hemska släktingar. Det är inget problem för mig. Jag kan förstå att man vill sortera om halva bekantskapskretsen och hela släkten är elak och otrevlig, blir det väldigt många rötägg, energitjuvar, vrålande släktingar, och de inte klarar att hålla det under kontroll på en fest blir den säkert inte speciellt trevlig oavsett. Dessutom om grundförutsättningen är sådan så vet ju alla hur landet ligger liksom.