arrende av ridanläggning

Tussemaja

Trådstartare
Är lite nyfiken på vad man betalar för att arrendera en ridanläggning, låt säga med ridhus 20x60, stall med ca. 20 platser varav ungefär hälften boxar, resten spiltor, (obs hästarna ska inte arrenderas)ganska små utehagar.
Kan ni inte ge några exempel ni som vet?

Sv: arrende av ridanläggning

Jag vet ett ställe på landet i Sörmland med ridhus, utebana, 12 boxar och bostadshus som har 60'000:-/år i arrende.
Men då så ingår att man måste sköta en del annat som hör till den "stora" gården, som t.ex. snöröjning och viss passning av "stora huset".
Men man kan säkert köpa snöröjning av någon annan grannbonde för kanske 10'-20'000/år.

Tusen tack för svar! Då har jag i alla fall en liten aning om vart det kan luta...

Det beror ju helt och hållet på vart i landet anläggningen ligger och standarden på boxarna.
I Stockholmsområdet finns det flera stora anläggningar som arrenderar ut hela stallar med tillgång till övrig anläggning och där ligger priserna runt 1500kr/box/mån.....

Stället i Sörmland ligger c:a 2 timmar med bil söder om södra Stockholm.
D.v.s. inte pendlingsbart till Stockholm.

Ja där blir det nog billigare! Fast jag har sett ett ställe som ligger ett par mil norr om där jag bor som ska ut på arrende och detta ställe har knappt någonting och de vill hyra ut huset och stall med fyra!!!! boxar för 25000kr/månad vilket är hutlöst :devil: om man ska pendla till Stockholm minst tio mil enkel resa varav sex mil på usel krokig landsväg :eek: det är nästan så att det är närmre till Gävle där detta stället ligger :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet en anläggning med relativt nybyggt 20x40 ridhus.
20 boxplatser.
Enormt mkt hagmark, bete räcker gott till sisådär 20 hästar.
Bra ridvägar och "hästliv" i naturen omkring.
Den kostade för ett par år sedan 30.000:-/år.
Då ingick bara försäkring av själva byggnaderna, samt underhåll på utsidan av byggnaderna.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 529
Anläggning Stallägaren ska dra till utlandet och har satt upp en lapp i stallet med nåt sorts schema där hyresgästerna kan fylla i om man...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 434
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 553
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar