Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är lite nyfiken på vad man betalar för att arrendera en ridanläggning, låt säga med ridhus 20x60, stall med ca. 20 platser varav ungefär hälften boxar, resten spiltor, (obs hästarna ska inte arrenderas)ganska små utehagar.
Kan ni inte ge några exempel ni som vet?
Jag vet ett ställe på landet i Sörmland med ridhus, utebana, 12 boxar och bostadshus som har 60'000:-/år i arrende.
Men då så ingår att man måste sköta en del annat som hör till den "stora" gården, som t.ex. snöröjning och viss passning av "stora huset".
Men man kan säkert köpa snöröjning av någon annan grannbonde för kanske 10'-20'000/år.
Det beror ju helt och hållet på vart i landet anläggningen ligger och standarden på boxarna.
I Stockholmsområdet finns det flera stora anläggningar som arrenderar ut hela stallar med tillgång till övrig anläggning och där ligger priserna runt 1500kr/box/mån.....
Ja där blir det nog billigare! Fast jag har sett ett ställe som ligger ett par mil norr om där jag bor som ska ut på arrende och detta ställe har knappt någonting och de vill hyra ut huset och stall med fyra!!!! boxar för 25000kr/månad vilket är hutlöst om man ska pendla till Stockholm minst tio mil enkel resa varav sex mil på usel krokig landsväg det är nästan så att det är närmre till Gävle där detta stället ligger
Jag vet en anläggning med relativt nybyggt 20x40 ridhus.
20 boxplatser.
Enormt mkt hagmark, bete räcker gott till sisådär 20 hästar.
Bra ridvägar och "hästliv" i naturen omkring.
Den kostade för ett par år sedan 30.000:-/år.
Då ingick bara försäkring av själva byggnaderna, samt underhåll på utsidan av byggnaderna.
Ekonomi & Juridik
Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst.
Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Kläder & Bli fin Jag vet att jag haft en flaska Rain för många år sedan men sålde den då jag inte var så förtjust, minns dock inte hur den luktar. Det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.