Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tycker inte 50 l/dygn är mkt. (för det är väll en stor häst ?) 50 l är bara mkt om det är en shettis
Och i vilka rön står det att du ska lägga till en 1/2 dl salt till en 10 månaders unge ???
Mia
unghästar rör sig mer, har mer problem med tänder och ev blaskar mer än de äldre.
"Salt: lägg hellre till salt än ta bort. en saltsten täcker inte hästens behov om den inte äter en i månaden, minst. Mina får 1/2 dl salt per dag. De får även salt i vattnet så håller det ner till -10 grader utomhus!"
Och VAR i denna text står det att trådskaparen ska lägga till ½ dl salt per dag? Det står att hon ger SINA hästar detta! Dessutom står det hur mycket salt en häst behöver i häftet om foderlära från SLU. Kommer inte ihåg vad det heter, förlåt. Någonting med hästens foderlära och fodermedel, tror jag. Jag ger också mina hästar extra salt. Och dessa är 7 månader och 2 år. Och de slickar ändå rätt mycket på sin saltsten. OBS! Är inget hälsomässigt fel på dem!