argentina el franrike spanien el kanske dubai

C

cindy_girl69

Hejsan alla jag har bara en liten fråga.
Om man skulle vilja jobba utomland hur bär man sig drömmen kasnke är att få prova dubai under vinter halvåret . vet någon hur man går till väga någon som kasnke har kontakter till någon av dessa länder el kasnke något annat solig land man kan åka över vintern och jobba med galopp helt hinder men inget tvång

Sv: argentina el franrike spanien el kanske dubai

I vilken utsträckning har du arbetat med galopp innan?

Vanligtvis så brukar det vara så att man via de man arbetar med känner någon som känner någon som jobbar/har jobbat tex i Californien, Miami, Dubai, Australien eller andra ”soliga” ställen där vi skandinaver tycks vara uppskattade. Just genom att man ”känner någon som känner någon” kan man få arbetsryttar-jobb genom trovärdiga rekommendationer/referenser. Många åker över vintern just i samma syfte som du, men de har ofta redan kontakter, stipendier och/eller löp meriter.

När jag åkte till USA (Los Angeles) så hade jag både ett stipendium, ett championat och en vän till familjen som hjälpte mig med jobb och bostad. Men beroende på vilket sorts jobb du är ute efter så varierar naturligtvis kraven. Det händer även att skandinaviska tränare tar sitt pick och pack o drar till bland annat Spanien med hästar och allt, ibland har de svårt att få med sig sin personal så det är ju en väg att gå också…

Men som sagt, det mesta har med vad du har tänkt dig för jobb ( Hottwalker eller Exerciserider? :D ) och vad du har för meriter..

Galoppen är så pass liten så att när man har rest runt lite så har man kontakter lite varstanns i världen.

Jag har precis kommit hem från en "arbetssemester" i Argentina.

Instämmer med Ninni; dina meriter, förhoppningar och typ av jobb spelar stor roll för vart du bör åka och inte minst dina språkkunskaper.

Annika Källse skrev:
Galoppen är så pass liten så att när man har rest runt lite så har man kontakter lite varstanns i världen.

Jag har precis kommit hem från en "arbetssemester" i Argentina.

Instämmer med Ninni; dina meriter, förhoppningar och typ av jobb spelar stor roll för vart du bör åka och inte minst dina språkkunskaper.
ja men om man inte har jätte mycket mycket kontakter hur gör man då för att komma ut.??vet ni något sätt att gå till väga med

Ninniw skrev:
I vilken utsträckning har du arbetat med galopp innan?

Vanligtvis så brukar det vara så att man via de man arbetar med känner någon som känner någon som jobbar/har jobbat tex i Californien, Miami, Dubai, Australien eller andra ”soliga” ställen där vi skandinaver tycks vara uppskattade. Just genom att man ”känner någon som känner någon” kan man få arbetsryttar-jobb genom trovärdiga rekommendationer/referenser. Många åker över vintern just i samma syfte som du, men de har ofta redan kontakter, stipendier och/eller löp meriter.

När jag åkte till USA (Los Angeles) så hade jag både ett stipendium, ett championat och en vän till familjen som hjälpte mig med jobb och bostad. Men beroende på vilket sorts jobb du är ute efter så varierar naturligtvis kraven. Det händer även att skandinaviska tränare tar sitt pick och pack o drar till bland annat Spanien med hästar och allt, ibland har de svårt att få med sig sin personal så det är ju en väg att gå också…

Men som sagt, det mesta har med vad du har tänkt dig för jobb ( Hottwalker eller Exerciserider? :D ) och vad du har för meriter..
ja har väl inte jätte mycket meriter direkt har ridit galopp 1 1/2 jobbar hos profftränare i sverige jobbat hos jerry cully på irland. ja har stor hästkunskap har ridit sedan jag var 4 år men e ganks a ny inom galoppen. ja vill bra komma ut o lära mig mer . men ja vet inte hur man gör hur man tar kontakt med folk känner inte så många som har kontakter precis

cindy_girl69 skrev:
har ridit galopp 1 1/2 jobbar hos profftränare i sverige

Har du kontakt med en proffstränare här i Sverige borde denna kunna hjälpa dig, klart lättast om din tränare kan fungera som länk mellan dig och kontakt i utlandet. Det största problemet är dock vad du har tänkt dig att göra, skall du bara rida eller är det allmänt stallarbete som gäller? För att få ett kvalificerat jobb behöver du meriter, vare sig du har några eller ej… Kanske din Irlands kontakt kan hjälpa dig vidare? Allt har med kontakter att göra, tyvärr… Det finns inga genvägar…

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 025
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 859
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30