Fin han är!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fin han är!
Han är så himla läcker din Walle @Vimsan
Liten filmsnutt på min Walle idag...
Han är så social och go....
Trots sin "skada" så är han pigg, glad och verkar inte ha ont alls.
Nu står han iof fortfarande på Metacam men ändå, har knappt varit svullen ens.
@hjarterdam Det verkar går framåt iallafall, men tråkigt att han sväller så.. Har du hört något något nytt från försäkringsbolaget?
Igår hade vi första utomhusträningen, om vi räknar bort terrängträningen såklart. Det gick jättebra, Xanthus var avslappnad från start, vi börjar rida på lite mer framåt i traven nu när vi har en bra takt men det är jobbigt säger X Men det kommer när han blir starkare. Vi gjorde även fattningar på rakt spår, visserligen på kortsidan med lite avskurna hörn, men ändå! han fattade fel en gång på stora mittvolten men det var mitt fel och han fattade rätt när vi gjorde om. Min tränare har sagt nästan varje dressyrlektion att jag aldrig kommer kunna rida honom i skritten på långa tyglar, men gissa vad vi gjorde igår under skrittpauserna Han har gärna börjat takta innan men igår skrittade han på långa tyglar i bra skritt-takt.
Jag kan inte påstå att min ökar på höjden heller. Åtminstone inte i manken det är alla andra kroppsdelar som växer. Eller inte växer så som halsen verkar göra.@Exotizc
Jag har omvänt problem, min växer inte alls! Har legat stadigt på 127 sen jag fick hem honom för 1,5 årsen.. Med en mor på 131 och en far på 137 så tycker jag att han borde vara cponny för längesen. Men ska han envisas med att vara liten kan han ju ta och hålla sig som bponny
Då håller vi tummarna @happyrider
Det är verkligen varierande att ha unghäst.
Ena dagen är de fantastiska, nästa dag som hoppande monster för att sen plötsligt förvandlas till ÅSNA.
Så här långt hade jag och "Waldemar" kommit på 25 minuter.... (ni ser logen i bakgrunden)
Han skulle INTE gå hemifrån ikväll....
Jag fick honom att ta ett steg i taget och var noga med att han inte backade eller vände.
Till slut släppte han handbromsen och gick!
Men då hann vi bara med en liten runda innan det blev för skumt i skogen.
Trav och en kortare galopp fick vi till i alla fall.
Besegrad Åsna!!
Inte de bästa bilderna eftersom min mobil inte fotar så bra i skymning
Modigt att rida på hinder första gången med så laddad ponny! Kul att det gick bra!@Nepenthe Nä-ä, du har bara otur alltså!
Idag är jag såååååhäääääär glad. Eller kommer vara när chocken gått över För idag har jag och fröken fisförnäm hoppat tillsammans för första gången! Fisförnäm är hon för mamma skulle hjälpa mig att borsta innan och trots att jag varnade att N plötsligt blivit (låtsas?) kittlig började ponnyn pipa och sparka när hon närmade sig bakbenen. Så mamma vägrade fortsätta men när jag tog över kunde hästfröken tolerera det.
Väl på plats visade det sig att vi skulle vara ute på vår stoora sandbana (4 ridhus typ) med massa saker runt omkring. Kände riktigt hur det skulle bli härdsmälta i Nangijalas huvud av alla nya intryck Och visst, hon var en tickande bomb när vi kom dit... faktiskt inte ett dugg rädd för alla hinder, men väldigt, väldigt spänd. Efter att jag travat en stund kom de två sista i gruppen och då slog det totalt slint. Hon har träffat båda de andra gångerna, men skäcken glömde hon titta ordentligt på för hon fick värsta koskräcken för den Hon exploderade lite där och blev okontaktbar så jag hoppade av två gånger tills hon sansat sig medan de andra red fram. Hann trava några varv sedan på en vääldigt spänd ponny innan det var dags att hoppa fram (hade jag varit ensam hade jag aldrig kommit på tanken att prova hoppa så som hon var). Vi körde allt i trav och höll oss till två hinder (räcke och oxer) och de sista gångerna låg de på 60cm Hon var vinglig fram till hindret, men inte rädd (med tanke på bomskräcken hon hade för knappt 2 månader sedan där) och hoppade snällt.
Nu har jag äntligen fått tummen ur och mätt och fotat min ungkalv. 174 fram och 172 bak. Han har ju dock mycket manke så bakbenen ser långa ut jämfört med framben. Fotandet gick sämre. Antingen står han i mitt ansikte och är nyfiken eller också är det full fart.Han är någonstans mellan 170 och 175 cm. Har inte mätt honom på jättelänge. Ger ett stort intryck. Ska mäta och fota honom i eftermiddag! Dock tror ja inte han är klar i kroppen än, han har vuxit en hel del i vinter och han mamma växte fram tills hon var 8. Han ger fortfarande ett väldigt valpigt intryck.
Ser tyvärr inte bilderna. Och jag som var så nyfiken!Nu har jag äntligen fått tummen ur och mätt och fotat min ungkalv. 174 fram och 172 bak. Han har ju dock mycket manke så bakbenen ser långa ut jämfört med framben. Fotandet gick sämre. Antingen står han i mitt ansikte och är nyfiken eller också är det full fart.