Årets skattebesked

Jag har inte fått besked än. Räknar dock på att få betala. Jobbar extra som guide och de drar 30%.
Intalar mig att det blir jätteminussummor - så blir allt glädjande :D :D

Skickar de bara ut en gång om dagen eller fortlöpande? Dvs ska jag gå in och kolla Kivra en gång i timmen :angel:

Fick en notis förut och kastade mig över telefonen. Det var kvittot från ICA där jag precis hade handlat :arghh:
Jag får säkert mitt sista dagen som vanligt :meh:

Brukar alltid få bland de sista men sent ikväll kom det, ska få tillbaka ca 10 000, jag trodde jag skulle få restskatt i år så det var en trevlig överraskning! Så misströsta inte ni som också brukat få vänta in i det sista ;)

Jobbade i Norge halva året och har RUT-avdrag för flytt och städ också, så har ingen aning om hur det kommer se ut. Fick tillbaka några tusen förra året så får se hur det blir.

Plingade till idag.
Ingen aning om hur det skulle bli, med annat jobbupplägg och sänkt inkomst från tidigare år. Så ville knappt öppna Kivra. :nailbiting:

MEN får tillbaka nästan 30k. Så nu känns vår tänkta resa i sommar bättre och jag kan fylla på sparkonton lite på det.

Ska bara kolla hur det funkar med det som Vinted har lämnat in inkomstuppgift på och hur/om jag behöver fylla i det. 🤔

Jag fick ett pling nu på morgonen!

Betalade tillbaka 2700 förra året så fick ändå en glad överraskning att bara behöva betala 1900 detta år 😂 De va inte lika kallsvettigt iaf!

Fick min i morse och som vanligt glömmer jag alltid att A-kassa och lite annat som det dras av ifrån så blir 2300 kr + reseavdrag så ca 7500 kr tillbaka

Nu kom den! Jag ska betala 9613 kr och gubben får tillbaka 21 kr :rofl: Men vi får ju göra milavdrag så lite bättre blir det nog.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp... 2
Svar
22
· Visningar
1 650
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 953
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 802
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka