Årets nya fölungar!

Sv: Årets nya fölungar!

Ja, han har veka kotor, och ja, jag tror att det rätar upp sig rätt kvickt. Han får några dagar, innan vi åtgärdar något.

Vi fick våra arab bebisar den 6feb ett sto föl efter Megiddo och den 12 mars en hingst efter Megiddo. Väntar på det sista omk.16maj efter Firitzio s.a. Ska ta foto men kan ej lägga ut dom själv.

Senast ändrad:

Hmmm, här har du bilder på min född 03...och den andra bilden är hon bara några dagar gammal på...det är ganska ofta att dom kan vara lite svaga i början, men rätar upp sig förvånansvärt fort av sig själva....

martahihop03.jpg

folis03.jpg

Redan idag har han rätat upp sig en del, så det är nog ingen fara alls.

Igår kom nr 3, en hingstunge 23 dagar över tiden,

e. Fly to the Stars XX u. Natuna XX, mbr utan tecken.

Har nu flyttat bilderna, hoppas det fungerar!

Sto f. 3/4 e. Looping-Quite Easy

bbs.jpg
fullg.jpg

bus2.jpg

En fantastisk årgång...

Jag tror sällan att det har blivit så bra. I alla fall en dröm gick i uppfyllelse, då Pocahontas fick en tjej...

stoföl e.Cassini II - Coleur - Cambridge - Lorenz. För tillfället kolsvart med ett fåtal silverstrån, blir alltså skimmel som pappa. En av de största fölungar jag sett, och bara långa ben alltihopa. Blir minst 173 som mamma. Bara lyser, hon har ef fantastisk utsrålning.

Dessutom; årets överraskning; en skimmel till med massor med tecken.

hingstföl e.Contendro u.California e.Cagliostro - Midas - Montanus.Tråkbrun med "skimmelringar", höga vita strumpor vä fram och hö bak, vit fläck på framsidan av hö framknä, rejäl bruten bläs med skär underläpp. Mer normalstor, 167 kanske. Mycket lustigt. Hamnar lite i skuggan av plastsyrran, men är mycket lovande han oxå.

Nu har vår efterlängtade Premier-bäbis äntligen sett dagens ljus!Nieszpora nedkom kl 22.45 igår kväll med ett hingstföl. Ett litet arabiskt fullblod e: Premier (Monogramm - Premiera/Piechur) och u: Nieszpora (Chock - Nianka/Figaro). Första och enda Premier-avkomman i Sverige under 2005! :love:

Nieszporascolt.jpg

Carina på Silver Arabians

Då är han här...

Bilder föl

En fux-pojke efter två bruna travare (Gentle Star - Dixie Millpond)
föddes på dygn 329 och den lilla damen lurade oss nästan.

Vid 23.30 käkade hon som vanligt men hade små proppar så vi beslutade om säkerhetskoll vod 03.00. Då hade hon fixat allt själv och lill-pojken hade börjat kravla omkring...

/// ghost

Mitt på dagen i vårsolen igår föddes ett skäckigt hingstföl e Wind Dancer (Weltruhm-Argentan)-Arpeggio (Accord II)-Polany-Domenico. Vackert huvud (ser ut som en liten tjej), och redan med rejäl nacke. Minimalt skäckig, 4 höga strumpor, en vit fläck på var sida om halsen och en rejäl fläck runt svansen. Tyvärr kan jag inte lägga in bild.

Jag hade utsläpp igår (lördag) och släppte ut hästarna vid halv nio snåret efter alla täckesbyten. Sedan gick jag till stall 2 och tog ut de tre småstona. Bland annat mumlan en shettlandsponny, som jag ite hade en aning om väntade föl..

Allt var som vanligt och mumlan rudade ner till hagen med mig släpandes efter. Klockan elva på förmiddagen går jag och lotta förbi hagen och då ser vi något ligga bredvid henne.

Så lotta (stallägaren och ägaren till, hästen) kastade sig upp i stallet efter en skottkärra så vi fick skjutsa in den lille i stallet och ta med oss mamman. så¨nu oppar han omkring där lycklig o boxen.

40 cm hög liten krabat. De vart en kille men vi har itne döpt honom än :D ska ta kort på honom och lägga in härtänkte jag. han har i princ. samma storlek som min katt. hahahaha :rofl: :rofl:

2005-04-09 03.15 slutade drygt tre veckors vak med att fölis anlände till världen :bump: .Han är en stor liten hingst. senare på dagen skålade vi i champagne :banana:

Fölis är e:Aerline h u:Eisblume e:Lord ue:Landmeister

album

Senast ändrad av en moderator:

23.45 föddes ett mörkbrunt stoföl e Stravinsky**-Lord Avie**-Nashua**. Mycket feminin och naturligtvis jättesöt. Inte så stor, men ädel och rättställd.

I tisdags fick vi en liten hingstunge efter Wall Street Banker.
Det är en stor unge med bara tok för sig. Han har en stor bläs med en vit halvstrumpa hö.b och vit kota hö. fram. Har tyvärr ingen bild på datorn än men han är en av dom sötaste jag sett ;) . Hope Mclaine ska han heta.

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit