Årets nya fölungar!

Sv: Årets nya fölungar!

Nickolina har blivit mamma. För dryga en timme sedan ( kl 23.00) föddes ett brunt stoföl, med stjärn & strimma + vitt på två ben ( tror jag).
Allt verkar OK än, vi har lämnat dom för en lugn stund själva.
Bilder finns, men behöver hjälp att lägga ut dom. Ngn som kan sånt?
Skall kolla igenom dom under morgondagen.
Bebisen är född på exakt rätt datum, 336 dagar beräknat.
e Shaheer ( Raz Ama Naz- Nicola/ Expo) u Nickolina ( Pamir- Nadjah/ Mamluk). (En arabbebis alltså..)

Årets första föl blev ett gulbrunt stoföl e.Thor RNF 152 u.Golden Saffon. Väldigt välkommen efter tre hingstföl!! :bump:
saffran5329-I.jpg

Igår kväll kom årets första föl hos oss.

Ett långbent o elegant stoföl e Don Romantic u Havanna e Bellini-Cyrano-Toreador. Fux, skjuten stjärn, strimma, snopp, tre vita halvstrumpor. Allt gick enligt skolboken. Beräknad till 7 april, dvs ca 9 dagar för tidigt.

Foton kommer ikväll o kan då ses på vår hemsida.

Hälsn Ann

Årets läckraste föl? Exzentrics Nikotin - welsh mountainhingst född 9 mars 2005, brun med strimbläs och tre vita fötter. e.Ekbäckens Savoy RWM 23 u.Ekbäckens Nypon RWM 488.
Förhoppningsvis kommer denna lilla kille att bli lika framgångsrik i utställningsringen som sina föräldrar och syskon. Se bilder och annan information på http://welcome.to/stuteri.exzentric .

Ploppi skrev:
Igår kväll kom årets första föl hos oss.

Ett långbent o elegant stoföl e Don Romantic u Havanna e Bellini-Cyrano-Toreador. Fux, skjuten stjärn, strimma, snopp, tre vita halvstrumpor. Allt gick enligt skolboken. Beräknad till 7 april, dvs ca 9 dagar för tidigt.

Foton kommer ikväll o kan då ses på vår hemsida.

Hälsn Ann

Nu ligger bilderna på vår hemsida. Uppdateras om några dar när hon har fyllt ut lite mer! www.stubbang.com

Hälsn Ann

Här har det kommit föl oxå!! :bump:

Den 29:e ca kl 23.30 föddes ett jättevackert hingstföl e: Lovin, ue: Pio!! (Kallblodstravare)
Han kommer bli svart eller svartbrun. Har vitt på båda fram och ena bak plus en STOR bläs!! :love:

Bilder kommer så fort jag får tid att lägga in dem! :)

Kom ett litet fuxfärgat aprilskämt till världen igår.
Ett jättefint sto e. Danzas-Krocket-Gaspari (kanonstam på mamman! :d )
Hon var ute och sprang för första gången idag och hon ser ut att kunna bli riktigt fin :love:

00.35 i natt föddes vårat efterlängtade stoföl. :love:

Stammen: For Feeling - Ramiro Z - Tolbert

Hon kom en vecka efter beräknat :bow:

Kan själv inte sätta ut några bilder här, men jag kommer att uppdatera min hemsida inom kort.

Detta har Speedy Arriba kommit med..
Drygt 10 timmar gammalt föl.

speedyihop05.jpg

Nu inväntar vi på Extrocy.

AM

Senast ändrad:

här kommer min lille hingst. Föddes den 25/3 E: Love spring U: Hasselbos Celma
celtaupesalbum.msnw

Igår förmiddag kl. 09.45 var det så äntligen dags för mitt sto att få sitt första föl efter 13 dygn med helt vit mjölk och 9 dygn med rejäla vaxproppar ett par gånger om dagen :crazy: . Gissa om vi har fått vaka... Men så är hon förstagångare också och då blir ju gärna tecknen inte så tillförlitliga!

Det blev i alla fall ett mycket piggt litet stoföl e. Looping-Quite Easy! :love:

9139.jpg

7534.jpg

Årets första föl: Hillary Clinton (e:And Arifant) fick 00:45 ett hingstföl. Han är fux med bläs, och planen är att han ska vinna elitloppet.... Återkommer med bilder under dagen, om någon kan hjälpa mig med hur man gör.

Tänkte jag skulle lägga ut ett par bilder på en bekants fölunge e. Graf Top - For Pleasure - Calypso II som föddes i går. Men begriper inte hur man gör :crazy:. Någon som käner sig manad och kan hjälpa till :confused:. I så fall kan du väl Pm:a emailadressen så skickar jag bilderna.

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

Nu har äntligen fölis kommit!!! :love: GIVETVIS passade pålla på att klämma fram fölis, när vi satt och åt kvällsmat rätt sent på kvällen! "PROBLEMET" var att hon födde fölet i den leriga hagen! :eek: Så fölet orkade inte resa sig, för att hovarna bara gled undan i leran! :bump: Så vi fick ta in stoet i boxen och komma efter med fölis på kärran! :p Ca. 22.30 (tippar vi på) igår kväll föddes vårt första och stoets andra (sto)föl: u: fullblod e: varmblod. När jag satt på huk och tittade på när fölis drack sin första slurk med mjölk kom jag på hennes namn: CHOCOLAT! För hon är ju så SÖT och BRUN som choklad!!! :love: :love: :love:

Bild019.jpg

Har inte den fölungen väldigt långa veka kotor runt om ? Ser inte roligt ut på bilderna, rättar de verkligen upp så mkt av sig själv utan korrigering ? Tycker att de flesta fölungar man ser tvärtom brukar ha våldigt raka kotor när de är nyfödda.. Är jag fel på det eller...

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit