Årets nya fölungar!

Sv: Årets nya fölungar!

nu har jag äntligen fått mitt efterlängtade föl efter Cardento, det blev ett tigrerat stoföl ;)

Mitt på dagen i vårsolen igår föddes ett skäckigt hingstföl e Wind Dancer (Weltruhm-Argentan)-Arpeggio (Accord II)-Polany-Domenico. Vackert huvud (ser ut som en liten tjej), och redan med rejäl nacke. Minimalt skäckig, 4 höga strumpor, en vit fläck på var sida om halsen och en rejäl fläck runt svansen.

Här är bild på EoG´s hästs föl!!

wyomingomor.jpg

*knapplån*

I natt 01.30 fick vi föl (3 dagar innan beräknat). Det blev en brun hingst med stjärn, strimma & 3 vita ben. Pigg & frisk! Pappa är Veronas Gershwin & mamma vårt engelska ridponnysto.

Jag har inte sett honom än, men ska ta kort så snart jag kan!

I går kväll fick vi vårat första föl ett litet sto föl (shetland)
efter slättens Madgic II och mamman heter Slättens Corint.

0YQD7AvUcU2DsdFKmF78OMQUBVqFKwvrJDukemD2nSF9!

På bilden är hon någon timme gammal och föddes vid 9 tiden på kvällen :bump:

Idag kom föl nummer 2 här föddes vi halv 7 tiden idag på morgonen det blev en hingst denna gången och den räknas nog som skäck *ler* även om den mest är fux färgard , har en liten vit fläck på höger sida om manken och vita bakben i allafall ev vita kotor fram. bild kommer senare.
Pappa är Robinj v.st . Polderzicht och mamma är Slättens Arielle (diplomsto) morfar Almnäs Origo. Även detta är en shettis.
Jag hoppas att allt flyter på bra för Arielle och hennes lilla kille då hon fick ett jätteföl förra året som fastnade och dog.
Namndet lutar åt att bli Slättens Eros .
:banana:

kan kanske vara på det första fölet som nu också har fått sitt namn hon ska heta Slättens Carisma

Bilder%2FPICT0384.JPG

Bilder%2FPICT0376.JPG

Ett tillägg till ovanstående inlägg. Åke skickade en lite mindre bild som är mer lagom att lägga in i inlägget.

Här är alltså det första, ett stoföl efter Megiddo-Expo U. Pinacholada-Chopin Född 6feb.
fol4.jpg

Och här är ett hingstföl född 12mars. E. Megiddo-Expo U.Alisija-Elis
fol3.jpg

Här kommer Lina4ever´s fölis e. For Feeling-Homosassa-Stanford. Klickbar för större version.

Senast ändrad:

Bilder%2FSunshine%20snuttar.JPG
Testar igen, om den funkar så är det våran lilla Magic Morning Sunshine, född kl 8.30 i tisdags

:love:
Bilder%2FTirana%20%26%20MM%20Sunshine.JPG
Hon är bara hur söt som helst.. Världens finaste bläs.. :banana: Lycklig, hoppas att det blir nåt riktigt bra av denna lilla tjej

Som jag sagt tidigare i "väntans tider" så står inte mor och fölis hemma hos mig, men dom kommer äntligen hem senare i nästa vecka.. Då får det bli lite mer ordning på "frisyren", ser inte kul ut nu alls..

Och här kommer bild på Nittionios stoföl f. 15/4 e. Quite Easy-Goldgraf-Tammer Fors xx

Klickbar för större version..

Senast ändrad:

Nu har han kommit! :love: Kl. 23.30 föddes ett underbart brunt hingstföl med bläs, 2 halvstrumpor bak och 2 vita kotor fram.
E: Quite-Easy-Stanford :love: :love:

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka