Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å fasen.
Är det min favvis som gjort illa sig:(

Tur att han är så snygg så att man inte tittar på sketna detaljer.

@Springsteen Ja jag tror det är bäst att göra det, har inte haft några skador på mina föl innan, så har varit osäker på hur man gör :o

@axel Ja, han är jättefin, o snäll som få, så jag hoppas verkligen inte att de hittar nått på röntgen, OM de gör det så gör köpet tillbaka o en skadad fölunge är inte lätt att göra nått med :(

Bild på min.
IMG_20140925_181102_zps4u8clonw.jpg

Status quo- överbyggd o är väl minst av bukehalvbloden, men också yngst.
Jag har provat EN gång att springa med mamman för att få se trav. men icke.
Bara prutt, pip, skutt o galopp.
Det var dock galoppen jag ville förbättra.

Tror nu inte att hon blir svart, utan svartbrun. Vad tror ni?
Har ej Id kontrollerat henne ännu.

Är oerhört glad bara över att än sålänge ha en frisk unge.

Fin! Svårt att säga färgen nu innan hon fällt klart, 09 fick jag 2 föl som senare blev svarta, men de står som mörkbrun resp svartbrun i passen...

Hon ser ut som min svarta unge gjorde vid den åldern. Han föddes grå, blev sen älgfärgad, och på sexmånadersdagen hade den sista fölpälsen ramlat av och han var vackert svart.

Ja du.
det är många som gjort liknelsen med älgkalv:(

Jag struntar i vilken färg det blir. Är bara tacksam över att det inte blev en fux. :o som 98% av stona i släkten är. Pappan benämns som dunkelbraun. Vad nu det är?

En fråga..
Brukar föl hålla på o byta galopp?
Mamman bytte som yngre rent vid sväng o efter inlärt uppsuttet mer markerat.
Senare såg jag henne en gång byta i vartannat ca 8 ggr på rakt spår. Coolt.
Hoppas att talangen för det nedärvs.:)

Får väl lugna mig o först vara glad om fölet blir 6 mån. Pessimisten som fantiserar.

Jag är på ngt sätt tacksam över att jag räknar med det värsta.
Tänker på förlossningen där jag under ngn timme trodde att jag skull förlora båda två. Att fölet var dött var även min hjälpreda säker på. Hade ingen erfarenhet av att de kan klara syrebrist utan komplikationer.

:cry: vilken hemsk situation lizzie, beklagar verkligen :(

Det är verkligen rent fruktansvärt. Veterinären ringde idag efter att konsulterat med en annan vette när det gällde röntgenbildern. Tyvärr så är förträngningen riktigt illa och så har hon en fraktur på 5:e halskotan.

Mitt fina lilla föl tas bort på söndag. Förstår inte hur jag ska återhämta mig efter detta... :cry:

Det är verkligen rent fruktansvärt. Veterinären ringde idag efter att konsulterat med en annan vette när det gällde röntgenbildern. Tyvärr så är förträngningen riktigt illa och så har hon en fraktur på 5:e halskotan.

Mitt fina lilla föl tas bort på söndag. Förstår inte hur jag ska återhämta mig efter detta... :cry:

Har inget att säga förutom att jag skickar all styrka till er tre :cry: *stor kram*

Så fruktansvärt orättvist :cry: Jag tänker på er. Kramar.

är så ledsen för din och fina lilla fölis skull... finner inga ord. Jag fick ju ont i magen redan under ditt första inlägg angående slinger (wobbler,ataxi) då jag vet hur illa det ofta är med denna prognos, men... jag hoppades verkligen att det skulle gå vägen för er.

kram!

Jag kan inte föreställa mig sorgen
Vilket slöseri.
Du har gjort allt som du kunnat göra.

Lider verkligen med dig. Fruktansvärt o orättvist:cry:

Livet får inte vara så grymt, och ändå är det det ibland! Så oerhört ledsen för dig och ditt fina föls skull!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 778
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 989
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar