Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
10689910_10203871577581534_8420615615546135916_n.jpg
10606526_10203871582381654_37763592203661947_n.jpg
10606526_10203871582381654_37763592203661947_n.jpg

@rostad jag har inget öga för hoppning men tycker det ser fint ut! Smidig kille :up:

KL.
Nu ligger filmerna ute ifrån rikschampionatet, tips för er som inte sett och vill titta på fina föl :love:

Vet inte om jag får länka till sidan här ?

Skulle uppskatta lite råd från vana fölägare. Min tjej blir snart fyra månader och jag undrar om hon snart behöver äta någon egen mat? Nu diar hon ganska ofta och står med en stund och äter hö när mamma får sitt hö. Står då och äter cirka 5- 10 min.

Så söt hon är :) Så cool färg!

Nu har båda mina killar fått sina pass och snart är det dags för vaccinering. Får se om jag kan passa in det nästa vecka. Vad dyra halvblodspassen blivit, 2000 kr!

Jo det gör det, borde kanske skrivit att registreringsavgiften är dyr. Beror väl delvis på att man dnatestar.

På ASVH's hemsida står det att registreringsavgiften 1000 kr - ingår inte DNA-testningen i detta priset? Att jag undrar är för att jag inte sett någonstans prisuppgifter för DNA-testet och därför tagit för givet att det ingår i reg-avg.

/Lizzie

@lizzie.
Fasen vad flott o högställd hon är.:love:
Grattis.
Jag är helt såld på min unges personlighet.
Idag har vi lyft på alla ben lös i hagen:bow:

Tack! Den lilla damen har coolare humör än sin mamma - än så länge i alla fall. Men det verkar som om jag lyckades med mitt "avelsmål" - tillverka en ny modell av mammahäst, fast i en mer upphottad modern version.

Det låter som om du har en mycket cool fölis :)

/Lizzie

@lizzie.
Fasen vad flott o högställd hon är.:love:
Grattis.
Jag är helt såld på min unges personlighet.
Idag har vi lyft på alla ben lös i hagen:bow:
Haha, kom igen när du raspar hovarna själv i hagen på fölis. Alla fyra under tiden som det andra fölet står o biter dig i häcken :D har fått fila lite då och då på Silvios hovar eftersom de flisade sig innan när det var så torrt. Enligt hovslagarens ordination såklart :)

Skämt åsido, det är ju så skönt när de är enkla att hantera :) Lite avis på er som fått ston.

På ASVH's hemsida står det att registreringsavgiften 1000 kr - ingår inte DNA-testningen i detta priset? Att jag undrar är för att jag inte sett någonstans prisuppgifter för DNA-testet och därför tagit för givet att det ingår i reg-avg.

/Lizzie
Jag har inte läst någonstans var det kostar, man måste ju ha det oavsett. Men nu fick jag en räkning samtidigt och den var på 2000 kr.

Jag har inte läst någonstans var det kostar, man måste ju ha det oavsett. Men nu fick jag en räkning samtidigt och den var på 2000 kr.

Här finns priserna:
http://www.asvh.se/registrering/avgifter

Jag läste in att DNA-kostnaden ingick i avgiften för registrering eftersom den är obligatorisk. Så kan det gå när man läser snabbt :p. Får skylla på att jag har en liten laptop och liten skärm att läsa på ;)

Jag får i alla hela 100 kr i rabatt eftersom mitt sto är 1-stjärnigt selektionssto - hade inte gjort något om den rabatten var lite större :angel:

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 052
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar