Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Pontevecchio jag har problem med att jag inte fått tag på min vanliga veterinär och den jag ringde istället hade åsikten att jag måste ta täckprov :/ Så avvaktar just nu på att min veterinär ska komma tillbaka ifrån semster?/bli nåbar... Vet inte hur akut man anser det är med spolmasken som det väll främst är man brukar avmaska föl mot? Kan ju alltid se om inte distriktsveterinärena är mer villiga isåfall.
Vi som troligen har samma Vet. skrev ut både Axilur o Banminth på ett o samma recept.Gullungen Våra som leds in och ut varje dag lär sig också väldigt fort.
Såg att din kliat sig på bogen, har du avmaskat honom? De kan börja klia sig annars.
Vi som troligen har samma Vet. skrev ut både Axilur o Banminth på ett o samma recept.
Min fick Axilur mot fölmask igår 4½ v o ska ha den andra 6-8 v senare
Min veterinär har ordinerat avmaskning med Axilur vid 8 och 12 veckors ålder. Sen har vi inte diskuterat längre så vad som gäller senare i höst vet jag ej, men jag är säker på att min vet vet vad han talar om, han är själv uppfödare och driver seminstation.Funderar på om jag inte är helt lost nu, men jag har skrivit ner att jag bör avmaska föl med axilur kring 8-10v (är 8v nu). Har jag missat att avmaska vid 4v som man borde eller finns det annan anledning till att du gör det?
Vad menar du åkte du och visade en 3,5 vecka gammal fölunge ?Min plutta växer så det knakar är fem veckor nu.
Synd att fölvisninge var när hon bara var 25 dagar gammal, jag tror hon hade fått ett par snäpp bättre poäng om hon varit lite äldre.