Jag har ju uppenbarligen ingen större koll på vad som är norm eller annat, har mitt första föl nu. Jag frågade närmsta id-kontrolland om vad som var lämpligt, h*n föreslog att det inte spelade någon roll och bra att få gjort innan det kostar mer, så min är chippad och klar innan det att han är 2månader. Han har ju ingen färg/tecken som är svåra. Min tanke är att det gör väll lika ont nu som senare att få stor nål och främmande föremål upptryckt i muskel :/
Fundersam till varför det skulle vandra mindre efter 6månader än innan? De växer väll fortfarande massor, så borde inte ha med det att göra?
@axel jag tror det du tänker på är reglen att alla föl födda innan 1juli ska ha pass innan 31dec, men de födda efter 1juli har 6månader på sig.
Asvh fölregistrering Prismässigt ser det inte ut som att man får andra tider på sig för att fölet är fött sent, utan det är samma tids-prislista för alla föl.
Film på när jag leder fölunge, måste säga att han är väldigt medgörlig att leda och hantera. Alla varnar mig massor för att föl sparkas och hagkompisen sparkas rätt lätt när man tar den på baken, min gör då inte det förens jag trycker upp kompress upp i sår typ. Däremot är han väldigt lättskrämd och feg, men det var bättre innan sårskiten. Förstår att människor blir läskiga när man sticker nålar i honom och petar runt i sår hela tiden.