Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in här i tråden med mina två små :)

I morse ca 3.30 kom bebis nr 2 till världen. 366 dygn och stor som attans!
Världens längsta ben! Måste mäta honom sen idag, jag har inte en susning om nån uppskattning om höjd men det är absolut stoets största föl!

Det blev en brun hingst med stor bläs och vita strumpor bak :love:
E: Homme D Honneur ue: Cortez

Ska försöka ta bilder när dom kommer ut idag :up:

Världens längsta ben! Måste mäta honom sen idag, jag har inte en susning om nån uppskattning om höjd men det är absolut stoets största föl!

Grattis Rebecka, så underbar :) Åh jag längtar ihjäl mig efter mina små föl.

Grattis!! Ser fram emot bilder!

kl
En liten bild på Granat från idag, 1v gammal :)

6xx5zk.jpg

Herrerhjärtanes så den ser ut.

Hur lång tid brukar det ta för att de ska stabilisera sig?

Med tanke på storleken han har och därav tyngd också så är det inte så konstigt, han är ca 6 timmar gammal på bilden.

Han har redan börjat räta på sig efter ett par timmar i hagen :)

Vi får se vad det liknar om ett par veckor, han är ju lite vindsvept bak också så får se om hovis behöver fixa lite.
Hans ena storasyskon såg precis likadan ut i bakstället när han föddes men det försvann på ett par dagar ;)

Med tanke på storleken han har och därav tyngd också så är det inte så konstigt, han är ca 6 timmar gammal på bilden.

Han har redan börjat räta på sig efter ett par timmar i hagen :)

Vi får se vad det liknar om ett par veckor, han är ju lite vindsvept bak också så får se om hovis behöver fixa lite.
Hans ena storasyskon såg precis likadan ut i bakstället när han föddes men det försvann på ett par dagar ;)
Tack för förklaringen.

hmm. titta på hur stoet står på BILDEN- windswept åt höger;)

Såg idag att Nevada börjat bli lös i magen...
Hon blir en vecka gammal imorgon, kan det vara mammas som ska brunsta redan? Sur som attans är hon iallafall :down:
Det borde väl vara lite tidigt för det?
Är inte riktigt diarré men lösare än vanligt så känns som att vi är påväg mot det hållet...

Den här lille sötnosen föddes i lördags 19/4, så idag är han dryg 2 dygn. Men han är fortfarande väldigt slö? Har hittills inte börjat springa omkring, utan går väldigt stappligt/som om han vore groggy.. hur nojjig borde man vara? Vi är vana vid att fölungar börjar springa omkring ganska snabbt.. :(
10274228_10152324643995479_9178217323984950292_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 778
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 986
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar