årets dummaste fråga?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: årets dummaste fråga?

Ja dum fråga kan jag inte säga att det är, jag har räknat från första riktiga värken, hade förvärkar länge innan men det är stor skillnad på förvärk och riktiga värkar.
Med sonen tog det då 78 timmar. Värk, vattnet gick och sen var de regelbundna hela tiden utom precis när vi kom in då var det lugnt iflera minuter;)
Med dottern tog det 36 timmar men eftersom värkarna var så "lätta" så kändes det inte som så lång tid, dessutom försökte de stoppa förlossningen mitt i (ville ut i v.33+4) vilket inte gick även om de fick vänt henne innan det satte igång igen;) busungen var ju inte fixerad utan vände på sig natten innan:D
Nu blev det ingen "normal" förlossning ändå utan det blev akutsnitt då jag hade lite för hög temp för att de skulle våga vänta (42,6)
Så hur man än räknar tycker jag att upplevelsen är viktigast inte tiden, för om vattnet har gått och man inga värkar har (då började förlossningstiden räknas på min tid på "mitt" sjukhus) så får man ju åka hem igen för att som en barnmorska jag talade med sa, annars tycker mammorna att förlossningen tar så lång tid:eek:
Det är väl lika länge om man är hemma eller på sjukhus eller har jag missuppfattat något:confused:
Så hur lång tid förlossningen tar tycker jag är när man själv anser att man håller på att föda barn!
Lycka till med "Bönan"
 
Sv: årets dummaste fråga?

Omman räknar efterhur många centimerter man är öppen så var jag 5 cm öppen när jag kom in och skulle få dottern. en timme senare var hon ute.
Sonen var jag öppen 10 cm med när jag kom in till BB. En kvart senare var han ute.

Har ca 20 min färd till bb..
 
Sv: årets dummaste fråga?

*kl*

Vid båda mina så räknade man från första regelbundna värken. Med första sonen hade jag värkar från kl 10 på förmiddagen, men de blev inte regelbundna förrän kl 13 och så är han född kl 23. En normal förlossning på 10 timmar, skulle jag räkna från kl 16 då jag åkte in så var den bara 7 timmar, fast då var jag öppen 4 cm. Med honom här hade jag förvärkar i tre dygn innan....

Andra sonen fick jag förvärkar kvällen innan, men de gick över. Kl 8 på morgonen kom första värken, som var någorlunda regelbunden från början och sonen föddes kl 13:30 samma dag. 5 och en halv timme med värkar så var sonen ute:D Och jag kände mig oförskämt pigg efteråt.

Gissa om jag är nyfiken på hur lång tid det tar denna gången?!:) Jag hoppas innerligt att jag får en natts sömn och en KORT förlossning:D Fast denna gången har jag ingen man som har körkort.....tänk om jag föder på buss eller tåg *fniss* Och så sa barnets blivande farmor att hon skulle vara med! ALDRIG!! När jag föder vill jag göra det ensam ihop med den blivande pappan och ingen annan.

BM sa sist jag pratade med henne att jag har haft korta förlossningar, speciellt första som man normalt räknar brukar ta mellan 8 och 16 timmar ungefär.
 
Sv: årets dummaste fråga?

Jag var öppen 10 cm när jag kom in. Och huvudet var på väg ut.
Räknar jag från att jag blev inskriven på förlossningen tog det 7 min.

Om jag räknar från vattenavgång tog första förlossningen 1 sekund, andra ca 3 min.
 
Sv: årets dummaste fråga?

mino skrev:
hur räknar man vid planerat kejsarsnitt då?? ;-)

Och vid igångsättning?? ;)

Om jag räknar från första gelen så tog min förlossning 18 timmar. Men från första riktiga värken, 4 h 45 min.

Lite skillnad det! :)

/Timsetim
 
Sv: årets dummaste fråga?

Sedär.. jag hade alltså inte årets dummaste fråga, med tanke på att jag fått så många olika svar. ;)
 
Sv: årets dummaste fråga?

Finns väl inga dumma frågor heller! :)

Jag har för mig iaf att det är när man har etablerat värkarbete. Jag hade oregelbundna värkar hela dagen innan det satte igång ordentligt när vattnet gick, från och med det tog det ca 6 timmar tills min dotter föddes.
 
Sv: årets dummaste fråga?

Om jag räknar från första värk så första tog första 9 timmar,andra 4 timmar,tredje 2 h 20 min och fjärde 55 minuter.Regelbundna vet jag inte riktigt när dom blev faktiskt.

Skulle vilja ha en till ibland men vet inte om jag vågar,vill gärna hinna in till sjukhuset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 128
Senast: ako
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 328
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 239
Senast: Mirre
·
J
Övr. Barn ur har ni föräldrar gjort som inte kan komma överens efter en skilsmässa? Jag och min man separerade i Februari i år. Vi har haft en...
Svar
16
· Visningar
2 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp