• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cartoon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ardenner

Jag vet inte hur man gör inbakade flätor! :crazy:

Ta de lugnt, de finns folk där som säkert hjälper dej.
Hittar du ingen som hjälper dej så gör jag det.

Se bara till att du har bast, det är inte säkert att någon har över.

Hadde du ett 2års sto? Isf ska vi vara med i samma klass:D

mvh/kubina

:o Oj, såg nu att de va ett 1års sto.

Men vi hamnar i samma klass endå:D

*delvis kl*

Vad kul att du köpt en ardenner!! :laugh: Jag har tre nu. Två ston och ett hingstföl efter ena stoet.

Malva är född -04 och är nu dräktig med Palör och fölar i april.
Cola är född -04 och är nu på betäckning hos Akron och har med sig sitt hingstföl efter Frej som är född i år och heter Tycho.

Jag kommer med mycket stor sannolikhet att vara på riksen ;). Men utan hästar. Mina ska visas på Kvinnerstaskolan i Örebro 2:e augusti. Dom ska göra körprov och visas och Cola ska stambokföras.

Är det någon här som ska dit?

Just det.. Är jag bara på riksen och har tid så kan jag hjälpa till att fläta. Bara hästägaren har bast och en hink med lite vatten så fixar jag det. ;-)

Senast ändrad:

Gud, vad snälla ni är. Jo, någon utav er får jättegärna hjälpa mig att fläta för en peng. Det vore verkligen hur snällt som helst! :)

Hur går det till när man visar sin ardenner? Vad får man göra?

Hojjta bara till så ordnar de sej, men som sagt se till & ha bast.

Man går in i ringen i nummer ordning,går runt några varv.

Sedan får alla ställa sej vid sidan & hästarna tas fram en & en.

Man ställer då upp hästen framför domarn, sedan går man fram & te baks på ett rakt spår, sedan samma sak i trav.

När alla hästar är visade går man runt i ringen igen & domarn "rang" årdnar hästarna.

Ååh vad jag är bra på att förklara:angel: Ni andra får gärna rätta mej om jag glömt nått.

Ta de bara lugnt, dom talar om för dej vad du ska göra. Din klass är ju senare så du hinner se på dom andra en stund förs.

Lycka te, de går säkert bra.

Okej, då hinner jag titta lite på de andra! ;) Hur ska jag veta vem du är då? :confused: :)

:confused: Nu blir jag förvirrad (mer än vanligt) de går inte skicka pm te dej :confused:

Inte så konstigt att det inte gör det eftersom hon har blivit bannad (för ungefär trettionde gången i ordningen).

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 025
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka