Arabutställningen i Kumla

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cillavan
  • Startdatum Startdatum
C

Cillavan

Var finns info om arabutställningen i Kumla?? Jag har letat överallt. Jag har aldrig varit på arabutställing, och skall nu förkovra mig lite, men vet inget om program, inträde osv. Tänkte åka på lördagen. Finns det något kul att se då? Och vart ska man?? :confused:

Platsen är Örsta kulle. På lördagen får du se valacker, ston 1 år och uppåt, föl och hingstar 1-3 år.
På söndagen är hingstar 4 år och äldre, championat och extragrejer som most classic head och movements.
Kostar inget att åka dit och titta. Program kan köpas på plats.

Tack! Hur hittar jag Örsta kulle och vilken tid börjar det? När är det slut?

Nej, detta stämmer inte. Där jag skrev lördag ska det vara söndag, och där jag skrev söndag ska det vara måndag.
Det stod fel i SAM, missade det. På lördagen är det invigningsshow 18.00 men det kostar, vet ej hur mycket.
Klasserna (som då går söndag-måndag) brukar väl börja runt 9-10 på morgonen, har inga exakta tider. Ursäkta mitt virrvarr..

Det var ju synd! Då blir det nog ingen show för min del! :( Jag hade nämligen planerat att vara i örebro under lördagen och åka hem på kvällen. Får se om det går att åka på måndagen istället (vill gärna se hingstklassen). Vilken tid kan den gå?
Tack för vägbeskrivningen Mitrolle!

Konstigt att det är så dåligt med information?? Det inbjuder ju inte till att ickearabmänniskor hittar dit.

Det var likadant när det var hingstvisning. Synd, i och med att även många ägare av andra raser också kan tänka sig att ta en arabhingst till sitt sto.

Detta hittade jag på SAHFs hemsida:

Lördag 29/5:
Show och Supé start lördag kväll 18.00. Pris 300:-
Anmälan till supén: Annica 019-45 51 50
Madde 070-320 11 90

Utställningen startar söndag morgon 09.00.
Det är 70 st hästar anmälda, ca 90 starter.

Söndag 30/5:
Valacker
Äldre ston
Föl
Lunch
Ungston
Amatörhandling, barn och vuxna
Unghingstar

Måndag 31/5:
Äldre hingstar
Championat
Specialklasser Most classic head och movements
och självklart BIS

VÄGBESKRIVNING:
Åk till Kumla, sväng av motorvägen till väg 52 mot Katrineholm. följ denna väg till skyltning.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 725
Senast: manda
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 129
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII