Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Hahahahaha, det var svårt att hålla fokus på hindren när det fanns ett paradis av grönt gräs att bara hoppa rakt ut i ....:D

Haha vilken rolig bild Tussinussen! :D Det bor tillfälligt en shettis på gården och Noohr tycker den är så himla konstig, han ser alldeles fascinerad/rädd/fundersam ut varje gång han ser den lilla lilla hästen :p

Jag skrev ju innan om att vi kanske inte kommer iväg på någon distanstävling för att jag glömt ta grönt kort. Nu har min tränare lyckats dra ihop en grönt kort-kurs, tyvärr samma helg som Vasaritten, men jag får grönt kort i alla fall. Den enda andra distansritten i närheten är i oktober (Torsåkersritten), så jag får se fram emot den åtminstone! Då har vi lite mer tid att träna kondis på också ;)

Kanoria hatade shettisar. Vet inte varför, vi hade ett gäng sådana här ett tag och jag tror aldrig hon accepterade att vi ville ha sådana små konstigheter när vi hade ARABER på gården ....!
En gång hoppade hon över en av dem ...! På riktigt, kom i full galopp, tog ett jättesprång över den lilla hästen som såg ytterligt konfunderad ut, och sprang sedan till stalldörren och ställde sig demonstrativt där. "JAG ÄGER DET HÄR STÄLLET!!"
Det var liksom den ultimata förnedringen, om jag tolkade henne rätt!:D

En av minahästar hatade också vår shettis, verkligen hatade. Däremot använde hennes unge shettisen som hopphinder ;)

Min shettis skrämde bara genom sin uppenbarelse så slag på ett ettårigt arabsto som kommit hit för sommarbete, att åringen skenade, brakade rakt genom en massiv trägrind och fick operera benet och tillbringa sommaren i box istället.... O_o

Hmmm .... vad är det med shettisar och araber egentligen??:crazy:

Om de där små utstrålar sådan självklar pondus och säkerhet att araberna, med sina micro- signaler, blir alldeles konfunderade?

Arthur var rädd för Shettisar som ung har jag fått höra av gammelmatte, han drog tydligen ut ur hagen och in i stallet. det gick över med åren numer tycker han att dom är rätt roliga små kompisar:)

Foto-P7MOAVUC.jpg

Foto-TOTM4NUX.jpg

Hehe, min arab blev MYCKET upphetsad när grannens två shettisar kom på besök. De är dessutom skäckar! Huuh vad hemskt!!

Min kära arab var tvungen att galoppera runt och blåsa i näsan länge.

Vissa valacker kan inte gå med ston, det är nog inte så mycket att göra med, bara att acceptera. Jag har en (inte arab) som är sent kastrerad och även har betäckt. Han uppför sig likadant mot ston som han gjorde när han var hingst. Tur att han var en väldigt snäll hingst...

Munkpeppar funkar endast om det beror på hormonstörningar.

Hmmm .... vad är det med shettisar och araber egentligen??:crazy:

Om de där små utstrålar sådan självklar pondus och säkerhet att araberna, med sina micro- signaler, blir alldeles konfunderade?

Shettisar är inte hästar. :angel:
Det sa min gamling första gången han fick se "en sån".

Det vaerkar så, då är han endå tidigt kastrerad redan som 1-åring.. Nu har han i alla fall fått flytta in i vallackhagen och där ska han få stanna med de andra grabbarna:)

Men så utsökt vacker han är på den nedre bilden!

kl

Ett nytt videoklipp från oss (kort och bra så man orkar titta på hela ;)), dressyr och lite hopp:

http://youtu.be/BNvxd0BfLy0

Jag är så himla kritisk hela tiden (vilket ju är lite tråkigt), men det gör även att vi utvecklas lite varje pass. Om vi håller i det här nu tror jag att nästa år blir ett tävlingsår.

Min OmNom älskar sin NomNom. Han är den enda hästen hon verkligen funkar att gå med, den enda hästen hon faktiskt vågar mopsa lite mot (bara litegrann dock, men ändå).

NomNom är nån typ av shettis eller shettiskorsning (och heter Mille, men han äter minst lika mycket som Ne så dom har fått matchande smeknamn).

/Lavinia, som funderar på att skaffa en egen NomNommare som OmNomman kan ha för alltid :-)

Han kan inte gå med unghingstar då?? Fille har sällskap av åringar, funkar jätte bra :D
Har han inte betäckt något i år? Några andra dräktiga ston??

Min OmNom älskar sin NomNom. Han är den enda hästen hon verkligen funkar att gå med, den enda hästen hon faktiskt vågar mopsa lite mot (bara litegrann dock, men ändå).

NomNom är nån typ av shettis eller shettiskorsning (och heter Mille, men han äter minst lika mycket som Ne så dom har fått matchande smeknamn).

/Lavinia, som funderar på att skaffa en egen NomNommare som OmNomman kan ha för alltid :-)

Men hemska tanke- tänk om det bara är NomNom som din prinsessa gillar ... hon kanske hett AVSKYR alla andra shettisar!:crazy:

Han kan inte gå med unghingstar då?? Fille har sällskap av åringar, funkar jätte bra :D
Har han inte betäckt något i år? Några andra dräktiga ston??

Jag vill helst ha en valack han kan gå med alltid. Vi har hans lillebror med men jag vill inte behöva ändra hela tiden om brorsan ska säljas eller åka på träning igen, det har varit nog med trams fram och tillbaka efter krångliga stationer osv. Nu stannar han hos mig, betäcker här och vi tar ut och tävlar härifrån. De ston som ska/är betäckta är betäckta med Matisse i år och han har sina egna tjejer. Mirre skulle inte alls kommit hem, men det blev sådan pannkaka där han stod att vi fick ta hem honom utan att egentligen vara förberedda. Det är synd, för han har fått fyra riktigt bra föl i år varav ett är mitt som jag hoppas mycket på inför framtiden.

Då är det väl bättre att du bara kollar annonser på nån söt liten ponny? Kanske något som barnen kan rida på i framtiden? :)
Linda Fallqvist har ju en del fint, men de är nog lite för unga om du vill att barnen ska rida på dem ganska snart :/

Fasen så tråkigt när saker inte blir som man har tänkt sig. Verkar Mirre må bättre nu åtminstone??

Mirre mår kanon, han går och betar och har det lugnt och skönt,men jag skulle vilja att han inte gick själv. Ridstallet mittemot har inte sina hästar på bete trist nog. Mirre ser andra hästar, men bryr sig inte så mycket så länge han har mat- han är mer matstyrd än sex-styrd, praktiskt nog.

Nu lånar jag knapp och lägger in ett par bilder från dagens skörd, när jag äntligen tog mig i kragen och gick ut i sommarhagen med kameran!

Först Exelencja:
1010264_594717090559858_95351129_n.jpg

Så Plannja, med ettåriga Pasja i släptåg:
931198_594740603890840_419265126_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
437
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka