Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Mirre skullestå på station betäcka på ett stall och han kom dit på förra söndagen. Jag ombads åka dit för att hjälpa till med betäckning då flera ston stod i brunst . Jag kommer dit, allt är en röra och inga ston brunstar. Det bestäms att Mirre ska hem och han kommer ett par dagar senare, stallmodig och stressad som jag aldrig trott han kunde bli ens. Efter ett par dagar tar jag ut honom på en skrittur och han är fortfarande lite orolig, blir skrämd vi välter och jag får hans bakkota upptryckt i ansiktet. Det blir fullt pådrag med helikopterambulans och grejer och nu är jag blåslagen, krossad käke och tandlös men lycklig att det ändå inte blev värre. Mirre går i äppelhagen och har semester, nu är han sitt gamla vanliga jag igen. Jag är helt ok framåt hösten, tror jag. Men det ÄR INTE ROLIGT att lämna bort sina hästar, man kan aldrig veta vad man får hem verkar det.
Men usch, stackare!
Jag tycker fruktansvärt synd om dig och jag vet hur du känner dig, jag har råkat ut för i princip samma sak. Nu fem år senare är jag äntligen klar med munnen så gott som det går. Var beredd på att plocka benbitar ur tandköttet en lång tid efteråt...

Såg att samma uppfödares häst, UA Bey Shaka (ursäkta om jag stavat fel)

vann på Strömsholm. Jättegrattis!

Hoppas allt går bra med läkandet.
Då är det ju fint med Buke så du kan "vara med" trots smärtor och färgglatt utseende.

Jag fick en hästsmäll på munnen för ett par år sedan men det blev bara fem stygn o flytande i en vecka.
Tyckte det var lite svårt ändå på den korta tiden att variera maten fil, youghurt, soppor. Dock skippade jag vinet men det kanske hade gjort allt lite roligare?

Jupp, här är de: (ursäkta bild-"kvaliteten")

20130616_130749.jpg

Hoppas allt går bra med läkandet.
Då är det ju fint med Buke så du kan "vara med" trots smärtor och färgglatt utseende.

Jag fick en hästsmäll på munnen för ett par år sedan men det blev bara fem stygn o flytande i en vecka.
Tyckte det var lite svårt ändå på den korta tiden att variera maten fil, youghurt, soppor. Dock skippade jag vinet men det kanske hade gjort allt lite roligare?

Buke och facebook har ju gjort att jag kan delta lite grann och på mina egna villkor vilket är fantastiskt. Madde och Nickan ringde när Tempen var inne så jag fick höra publiken, det var väldigt gulligt! Jag lipade en stund av glädje!

Kom nu i håg att lite gott vin gör mycket lite bättre. ;) (undvik plonk och risvin, bara)

Såg att samma uppfödares häst, UA Bey Shaka (ursäkta om jag stavat fel)

vann på Strömsholm. Jättegrattis!
Tackar, jag var den som ringde och berättade om hur det gått i loppet och gissa hur glada tillrop jag fick höra! Det blev en bra helg, Shaka vann och Axcel fick som vanligt bra betyg på sina fantastiska rörelser! :D

Kan du prata eller är käken fixerad? Man kan inget annat än älska din positiva inställning!!

Kan du prata eller är käken fixerad? Man kan inget annat än älska din positiva inställning!!

Det är bara överkäken som är trasig, i underkäken gick bara tänderna. Jag har plattor och skruvar i överkäken, men leden är ok så jag kan prata (när jag orkar). En sak jag inte visste förut är att det är dumt att försöka blåsa ballonger åt barn när man är på detta viset.

Åh tack Fjellheim :)

Verkligen kul att se, på det anrika Strömsholm.

Det är roligt att se att ytterligare en uppfödare satsar på både och, skönhet och prestation i samma häst (ar) :) och med framgångar dessutom ;). Kul!

Nu har Arabprinsessan åkt till sin nya fodervärd, känns jobbigt men bra på samma gång, lillprinsessan kunde inte bry sig mindre, hon har knappt bemödat sig med att ens gnägga efter sin kära mor. Tyvärr har hon dock lyckats skrapa upp ett sår på höger bakknä så nu gäller det att försöka hålla detta fritt från flugor och bakterier vilket inte är så lätt i den här värmen..
Själv har jag lite över 3 veckor kvar till beräknad förlossning och försöker anstränga mig så bra jag kan med att bara ta det luuuugnt :D

Ja, ta det luuuuugnt! Och lycka till, de där tre veckorna lär gå fort! Fast jag minns att man inte kände det så när man var höggravid mitt i sommaren, som jag var alla tre gångerna ...:crazy:

Ähum... :o

Ska tänka lite, 10:an är iaf UA Bey Shaka som vann, den översta skimmeln skulle jag säga är Sanovagan och den nedersta (med orange träns) är nog Blyte, sen kan jag inte ens gissa :D

Någon annan som har facit?

UA Bey Shaka är superduktig, från samma uppfödare som UA Axcel. Efter Om el Tanam och undan ett sto av fin gammal polsk stam.
Jag gillar deras hästar! Vackra, välväxta och presterande!

Jo jag tyckte nog att snyggast vann faktiskt ;)

Den här vet jag vem det är med säkerhet, min Erucj:

20130617_152727(0).jpg

Jag som alltid ser ut som ett pucko när jag rider blev glad över att jag råkade matcha tröja och schabrak, haha.

H2Still+5.jpeg

H2Still+7.jpeg

H2Still+2.jpeg

Andra gången någonsin vi hoppar, jag är så nöjd med RucjRucj :love:

Vi kom 4:a på TSI, Cinthos och jag! Med tanke på att det var vår första utställning och att vi fick 74 poäng med 4,5 av 5 på rörelser så är jag väldigt nöjd!! Saknar dock bilder :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
435
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix