Sv: Arabiska Fullblod
Jag tycker fruktansvärt synd om dig och jag vet hur du känner dig, jag har råkat ut för i princip samma sak. Nu fem år senare är jag äntligen klar med munnen så gott som det går. Var beredd på att plocka benbitar ur tandköttet en lång tid efteråt...
Men usch, stackare!Mirre skullestå på station betäcka på ett stall och han kom dit på förra söndagen. Jag ombads åka dit för att hjälpa till med betäckning då flera ston stod i brunst . Jag kommer dit, allt är en röra och inga ston brunstar. Det bestäms att Mirre ska hem och han kommer ett par dagar senare, stallmodig och stressad som jag aldrig trott han kunde bli ens. Efter ett par dagar tar jag ut honom på en skrittur och han är fortfarande lite orolig, blir skrämd vi välter och jag får hans bakkota upptryckt i ansiktet. Det blir fullt pådrag med helikopterambulans och grejer och nu är jag blåslagen, krossad käke och tandlös men lycklig att det ändå inte blev värre. Mirre går i äppelhagen och har semester, nu är han sitt gamla vanliga jag igen. Jag är helt ok framåt hösten, tror jag. Men det ÄR INTE ROLIGT att lämna bort sina hästar, man kan aldrig veta vad man får hem verkar det.
Jag tycker fruktansvärt synd om dig och jag vet hur du känner dig, jag har råkat ut för i princip samma sak. Nu fem år senare är jag äntligen klar med munnen så gott som det går. Var beredd på att plocka benbitar ur tandköttet en lång tid efteråt...