Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Ja grattis till dig och naples!

Jag är fortfarande hemma men åker upp imorgon för att titta på min lille skit. Jag är så nervös att jag mår illa och inte kan sova, redan.
Undrar just hur jag kommer må på plats?! :nailbiting:

Fjellheim, jag ska också dit, hoppas att det inte börjar regna.
Det är fortfarande uppehåll, men det är mulet och molnen är mörka:mad:

Tack så mkt!!

Mest glad är jag över Peter Uptons 92,5 poäng till Fille, och det på 5 poängsskalan! Riktigt nöjd!

Titty Gagliani gick även fram till Susanna som visade honom och berömde honom jätte mkt för att han satt ihop så himla fint, och sa: I like him, No! I love him!
Hon berömde oxå hur Susanna hanterade honom.

Fille tyckte som vanligt att det var bäst att bara jogga lite lugnt in, för att sedan ställa sig som en envis åsna och trycka ihop halsen så mkt det bara gick när han skulle ställa upp sig. På championatet visade han sig mkt bättre, och ställde upp sig halvbra iaf :p

Han trivs inte riktigt i ridhus, så det blir nog att ridhusträna framöver :o

Och sist men inte minst. Ni som såg min... eh... lilla vurpa... Jag gjorde inte illa mig så ni kan med gott samvete skratta så mkt ni vill :D Jag är så satans klumpig. Satte krokben på mig själv!!

Tack så mkt!

Ja på framtida tävlingar kommer jag uppskatta det mkt. Det märks inte överhuvudtaget att det är en hingst man har i snöret, utan han går mest och kollar efter nästa grästuva.

Men... På utställning vore det ju kul om han kunde tända till lite :p
Hemma har han en sån himla bra on/off knapp och man kan få honom att springa runt och frusta och drakblåsa hur mkt som helst. Men borta, neeeeej, det är bäst att ta det lugnt!

Men som sagt, när jag börjar tävla så kommer det vara en av hans starkaste egenskaper!

Han kom 2:a och blev silverchampion :)

Pekka tyckte inte om Fille ;)

Jag har inga bilder, och det fanns ingen officiell fotograf på plats heller, så det lär nog inte bli några. Förhoppningsvis så är vi ute på grevagården, och förhoppningsvis så finns det en bra fotograf där då :)

Skulle någon ha fått en bra bild på honom, trots att han mest sov så får ni jätte gärna lägga ut dem!! :D

Tack, tack! Ja hon är helsyster till Bernhard och deras helbror Naples Temptation visas i morgon!

Vilken märr hon är min Tosca!

Tempen gick ju hyfsat, vann sin klass och blev bronschampion med full pott på rörelser. Tosca är inte något pjåkigt avelssto och den där Baccara (han som travar så dåligt) är en ok hingst med. ;)

Så var mitt förra arabsto med. Helcool på utställning och ville inte showa, ville mest stå och gosa :D men på hopptävling blev hon taggad till tusen. Hon tyckte nog det var roligare helt enkelt.

Grattis till Dig också :) både till klassvinst och championat :)

Baccara måste vara en av de bästa förärvare vi har i Sverige. Har sagt det länge nu, men får sällan gehör för det, tyvärr. En riktigt bra förärvare, tittar man på hans avkommor så är det faktiskt allt i ett, show - ingen nämnd och ingen glömd, men också prestation, bl a UA Axcel. Han verkar defintivt tillföra om inte alla, så i alla fall väldigt många ston, bland annat rörelser och typ.

Det kommer att bli riktigt spännande med Artic-hästarna och Baccara och se vad de kommer att prestera.

Artic Arabians blev bästa uppfödare samt bland annat most classic head, best movements, utställningens högsta poäng på Artic El Jasmina, för att inte tala om vinsterna och placeringarna i ridklasserna, med bland annat mormor Blanche, mamma till Artic Belissima och mormor till det nya superfölet, där Baccara är far. Jättegrattis :)

Senast ändrad:

UA Axcel har jag blivit erbjuden att låna för träning och tävling i dressyr :) han har samma stam på modersidan som stoet jag nämnde ovan :) (ja den som älskade att hoppa...haha)

... och här är vi faktiskt överens, Devere!;) Det viktiga är vad hingstarna lämnar, att de ärver ner goda egenskaper som visar sig slå igenom gång på gång, och det har nämnda hingst visat med råge!

Jag kommer dock inte ta mig an honom, jag har lite för många i stallet redan. Men det tog emot att tacka nej :)
Det tyckte jag var bra, så jag kan fortsätta pussa honom på mulen varje dag :p.

Jag var inte med på utställningen utan fick smsrapporter istället och Axcel uppförde sig bra som vanligt :love:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
434
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix