Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Tack så mkt till både dig och Limona! :D

Ja det var många som kom fram och tyckte jag skulle visa honom internationellt. Men ska han visas på så stora utställningar så måste han lära sig hur man ska bete sig ;) Där kan man nog inte komma undan med en placering om man står o sover :p

Men Pselma blev ju inte pigg och fick driv förens hon var 6-7, så det kanske kommer runt den tiden på honom med. Och jag ska ju ändå ha kvar honom, så vad spelar det för roll om vi väntar några år till :)

Lilla Pontus däremot är en liten showmaskin, iaf på känd mark. Vi får väl hoppas på att han är lika showig och fin på bortaplan, kanske pappsen kan lära sig något av sin son ;)

3025e7k.jpg
[/IMG]
Tempen gick ju hyfsat, vann sin klass och blev bronschampion med full pott på rörelser. Tosca är inte något pjåkigt avelssto och den där Baccara (han som travar så dåligt) är en ok hingst med. ;)

Helen Lundström plåtade Tempen i strängnäs. Tackar jag för, som ligger hemma efter en olycka.

Förstod på FB att du varit med om en olycka, hemskt otäckt och vad skönt att du är hemma, önskar dig god bättring!

Förstod på FB att du varit med om en olycka, hemskt otäckt och vad skönt att du är hemma, önskar dig god bättring!

Tack! Ibland är hästlivet lite extra spännande... Men det gick väldigt bra med tanke på hur nära det var att jag inte skulle kunna andas/röra mig/leva alls idag. Man blir lite extra tacksam över det mesta en sån här gång.

Tack så mkt Annika!

Tempen: Men nej! vad hände??? Hoppas du mår bättre snart! Aldrig roligt när det händer olyckor.

Tack så mkt Annika!

Tempen: Men nej! vad hände??? Hoppas du mår bättre snart! Aldrig roligt när det händer olyckor.

Mirre skullestå på station betäcka på ett stall och han kom dit på förra söndagen. Jag ombads åka dit för att hjälpa till med betäckning då flera ston stod i brunst . Jag kommer dit, allt är en röra och inga ston brunstar. Det bestäms att Mirre ska hem och han kommer ett par dagar senare, stallmodig och stressad som jag aldrig trott han kunde bli ens. Efter ett par dagar tar jag ut honom på en skrittur och han är fortfarande lite orolig, blir skrämd vi välter och jag får hans bakkota upptryckt i ansiktet. Det blir fullt pådrag med helikopterambulans och grejer och nu är jag blåslagen, krossad käke och tandlös men lycklig att det ändå inte blev värre. Mirre går i äppelhagen och har semester, nu är han sitt gamla vanliga jag igen. Jag är helt ok framåt hösten, tror jag. Men det ÄR INTE ROLIGT att lämna bort sina hästar, man kan aldrig veta vad man får hem verkar det.

Otäckt! Men riktig tur i oturen, kunde ju som Du själv skrev fått en helt annan utgång.

Det är väl tyvärr så med hingstar, vissa i alla fall, att de kan bli oroliga med miljöombyten och inte minst brunstiga ston, nya flockar och allt annat. Säger det igen, tur i oturen, tur att Du fick hjälp snabbt och allt annat.

God bättring och lycka till med den som jag gissar ofrivilliga fastan ;)

Aj aj aj!!
Jag hoppas du kryar på dig snabbt!

Jo det är ju tyvärr så. Det är skitläskigt att lämna iväg sina hästar. Pselma lämnade jag iväg i 2 veckor till en tränare. Det tog nästan 2 år innan jag fick henne att bli helt normal efter det. Så sjukt tråkigt!

Det tyckte jag var bra, så jag kan fortsätta pussa honom på mulen varje dag :p.

Jag var inte med på utställningen utan fick smsrapporter istället och Axcel uppförde sig bra som vanligt :love:.

Haha, men jag tycker han är jättefin, hade gärna tagit hem honom annars :D Men det är tur att han kan glädja dig :D

Otäckt! Men riktig tur i oturen, kunde ju som Du själv skrev fått en helt annan utgång.

Det är väl tyvärr så med hingstar, vissa i alla fall, att de kan bli oroliga med miljöombyten och inte minst brunstiga ston, nya flockar och allt annat. Säger det igen, tur i oturen, tur att Du fick hjälp snabbt och allt annat.

God bättring och lycka till med den som jag gissar ofrivilliga fastan ;)

Jag har ju velat tappa tio kilo ett tag nu efter jag fick min nummer fem, så egentligen kanske det är rätt fiffigt? Ingen fast föda på minst sex veckor, det kan bli oanat bra. Lite hollywoodtänder på det så är jag uppe i ny, förbättrad upplaga.

Du verkar ha en förmåga att se det positiva i saker och ting!:D Kan dock föreställa mig att de sex veckorna inte är så skojiga ... Får jag nyfiket fråga vad du äter/dricker?

Du verkar ha en förmåga att se det positiva i saker och ting!:D Kan dock föreställa mig att de sex veckorna inte är så skojiga ... Får jag nyfiket fråga vad du äter/dricker?

Soppa, marabou mjölkchoklad som är halvsmält, lite vin om jag inte tagit morfin.
Hm, det blir nog inga tio kilo??

Halvsmält choklad och vin kan man klara sig på ...:D;) Det är ju en evinnerlig tur att du har tillgång till de viktigaste födoämnena!

Skämt åsido, förstår att du måste ha hemskt ont, morfin är inget kul ...

Nästa gång Du känner att Du vill ha en viktnedgång, så kanske Du inte behöver vara så drastisk ;) ;)

Och tänderna blir gratis? ;)

Det måste vara prima virke i Dig som ändå orkar vara här :)

Lycka till med såväl återhämtning, operationer som viktnedgång :) och han är ändå för fin Din Ekemir.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
434
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix