Arabhingstarna Gokart ox & Elcatero

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _xanth_star_
  • Startdatum Startdatum
X

_xanth_star_

Arabhingstarna Gokart ox & Elcatero

Hej!!!

Min häst är efter Elcatero, undrar om nån har bilder på avkommer efter honom mm.

Undrar oxå om Gokart som är morfar, vad han har gjort och vad han har lämnat...

Nån som förövrigt vet vad som skulle passa att betäcka ett sto med den stammen med???

//Johanna

Re: Arabhingstarna Gokart ox & Elcatero

Shady här på forumet ska få ett föl efter honom undan sitt halvblodssto i vår. :)

Sök på namnet Elcatero bara på Alta vista...så får du upp deras hemsida med bilder och allt!

Har också ett sto dräktigt med Elcatero!

Är på jobb just nu, men skall skriva ner det jag vet om Gokart och Elcatero när jag kommer hem...

Jo jag skall ha ett föl (ja inte jag utan min häst) med Elcatero.

Tog nog lite foton på några avkommor hos ägaren. Kan kolla om du vill? Däremot vet jag att jag har en himla massa kort på Elcatero jag tog när hon var på betäckning.

Säg till om det är så du vill ha så mailar jag dom till dig

Jo, har redan kollat in Elcateros hemsida, han är jättefin tycker jag. Var enda arabhingsten jag visste när jag köpte El Catania eftersom han finns med i halvblodshingstkatalogerna. Så jag är totalt okunnig när det gäller stammar och sånt :o

Mvh Johanna

Vad vill du ha för avkomma?

Ha, ha! Vilken tur att jag läste att det var DU som köpte Catania, annars hade jag visat bilder på henne & Jamira! :D
(Det är ju M & jag som fött upp dom små liven!) :)

Ska du ta föl på henne? Vad kul isåfall!

Haha jaha det är du som är "den andra" :)
Jo, hade tänkt att ta föl på henne om några år, tråkigt att det är så fruktansvärt långt till alla hingstar (har 100 mil bara till sthlm)... :(

Mvh Johanna

GOKART PL, FA6/80-80
f. 1975
skimmel, 155 cm
Uppf: Janów Podlaski, Polen
Imp. 1979 till Sverige
Exp. 1983 USA
Var i Sverige verksam vid Blommeröd Arabstuteri samt Slängsboda Arabstuteri

e: Partber PL (Eleuzis PL (Aquinor PL x Ellenai PL) x Parma SU (Aswan EG x Pokaznaja SU))
u: Gomora PL (Comet PL (Abu Afas PL x Carmen PL) x Gastronomia PL (Marabut PL x Ofirka PL))

1982 Svensk Rikschampionhingst
1984 Pacific Slope Champion Park Horse Riding
bl.a.

Lämnade 54 avkommor i Sverige, bland dem flera duktiga "bruks"araber inom t.ex. distansridning, hoppning och galopp.
Pappa till bland andra: Poem, Gomir, Polak, Saskia, Idimir, Porla, Ba-Ba och Golmohar...

Elcateros hemsida har Du fått, så där finns all info om honom. Gokart finns möjligen på någon USA-hemsida. Prova sök på google, altavista eller yahoo t.ex.
Jag har bilder på båda hingstarna om intresse finns.

Oj tack :)

Jo, det skulle vara jättekul att få bilder på båda två, Elcatero har jag sett på hemsidan men det är ju alltid kul att se fler :)

Vad skulle vara bra att betäcka en sån här med då?? (tänker då rent stammässigt)

Tycker att hon ser väldigt fin ut i kroppen och så men det är ju lätt att bli hemmablind :D
Tänkte visa henne till sommaren och sen får jag se, blir det skit så blir det annars betäcker vi nog om nått år...

Mvh Johanna

Hejsan!
Bilder och information om Gokart (fastän nu har Du ju fått veta en hel del från Cesam) hittar Du i allfall på www.arabiyya.nu
Gokart finns i samtliga av mina hästars stam, så det är bara att klicka på vilken häst som helst och sedan vidare till stamtavla.Minns jag rätt, så har jag tre bilder liggande där.

Hälsningar Marie

www.arabiyya.nu

Vilken goding denna Elcatero!!

Vad spännande ni har det, du och Shady :)

Tess

Men det finns ju en seminstation i Morjärv och dit har du väl inte så himla långt? Kolla med henne vad som kan tänkas vara tillgängligt.

Tess

Visst är det spännande, är så otroligt nyfiken på denna fölunge, och eftersom jag strävar efter att föda upp fälttävlands hästar så tycker jag detta är ett spännande alternativ.

Det positiva med honom också är att han aldrig lämnat lägre mankhöjd än stoets. Oftast ligger dom över 160 cm med halvblods mödrar.

Ja, nu har jag ju inte tänkt betäcka än, väntar nog några år...

Jo, det finns en i Skellefteå oxå, dit vi brukar skicka travmärren, men det flesta arabhingstar går ju bara på naturlig betäckning :(

Mvh Johanna

Hejsan!
Ville bara säga att xanth_star's häst El Catania är halvsyster till eran Coquette! :)
Jag och min vän har ägt deras mamma Colombin...
(Såg ett litet fel förresten. Coquette's uppfödare heter Åslund i efternamn, inte Åberg.) ;)

När beräknas hon föla? Måste ju hålla utkik efter bilder på din hemsida! :)

Tess

Liknande trådar

Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: Tossa90
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Lovisa.E
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar