Arabhingstar på semin?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jam
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 874
J

jam

Undrar om det finns några arabhingstar på TAI?
Har för mej att det inte finns i Sverige, men det kanske går att importera? Vet att det kostar mera med seminavgifter och dyl.

Sv: Arabhingstar på semin?

Det är väldigt få arabhingstar på semin vad jag har förstått.
Och de hingstarna som har det är väldigt noga med vilket sto som ska få insimineras..

kollade runt lite förr¨förra året då mitt sto inte ville ställa upp sig för en hingst och veterinären påpekade att hon mest troligt är ett sådant sto som behövs insimineras..

Kan tillägga att hon nu är hos en PRE hingst som hon ställer upp sig för:bump: :bump: :banana:

Det är väldigt få arabhingstar på semin vad jag har förstått.
Och de hingstarna som har det är väldigt noga med vilket sto som ska få insimineras..

Det stämmer att det inte finns nån svenska hingst på AI o TAI i år.
Men var har du fått uppgifter att stona skulle gallras?:confused:

Det var den uppfattningen jag fick när jag ringde runt.

De jag ringde var väldigt noga med att man hade ett reggat fullstammat sto.
Mitt sto är under registrering och jag var välkommen när det var klart.

Jaha, det tycker jag inte var så stort krav. Jag antar att det var frys-sperman du ville använda?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 741
Senast: ildiko
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: BoYo
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 694
Senast: Kakis
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 288
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10