Arabhäst namnen...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Casper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 4 624

Casper

Trådstartare
Hejsan hoppsan!

vet någon här var man kan finna alla "upptagna" arabnamn- om det ens går??

Sv: Arabhäst namnen...

Hej igen!
Det enda sätt jag kan komma på är att köpa en Stambok över alla araber i Sverige fram tom 2006. Där finns register på alla araber som lever idag och bakåt till 60-tal med stammar ett par hundra år tillbaka.
Mvh Lena

Hej igen!
Det enda sätt jag kan komma på är att köpa en Stambok över alla araber i Sverige fram tom 2006. Där finns register på alla araber som lever idag och bakåt till 60-tal med stammar ett par hundra år tillbaka.
Mvh Lena

Finns det i en ända bok eller är det flertalet stamböcker då?:)

Antingen får du ringa och kolla olika namn med ARAB eller så skaffar du dig ett prefix. Då får du ta vilket namn som helst bara du har ditt prefix framför.

madde++++

Hej igen!
Mvh Lena

HM, kom inte den senaste stamboken för en himla massa år sedan... ???

Hej!

Vad konstigt, jag har en som är inköpt i juli 2007 där alla araber som är registrerade tom 2006 finns med. Från 1968. :)
Har svårt att tolka om det är ironi i ditt svar. Har nämnligen fått kinkiga komentarer om detta innan pga att det inte är arab som gett ut den utan en som är anställd på registraturen. Men jag hoppas inte det finns ironi här:rofl:
Pärmen med alla tusentals hästar genom åren är uppbyggd i både sto och hingstfamiljer. Ovärderligt när man som jag är intresserad av araber!
Mvh Lena

Avelsföreningar är skyldiga att ge ut stamböcker, något som ARAB inte verkar ta på allvar.
Inget ont om den "stambok" du menar, men jag väntar fortfarande på den riktiga.

Sen står jag för att jag tycker det är mycket märkligt att personal på ARAB kunnat ge ut en i egen regi.

Hur skulle det se ut om det var så överallt?
Länstrafiken ger inte ut nån turlista, men VD:n knåpar ihop en egen, som han säljer privat...
Ericsson ger inte ut instruktionsböcker till sina telefoner, men Karin på lönekontoret fixar fram instuktionsböcker på sin fritid (?) som hon säljer på sin egen hemsida..

Turlistan får jag utan kostnad och likaså instruktionsboken till telefonen oavsett om det är VDn eller Karin som skrivit dom. :)
Skämt åtsido. Jag antar att jag är en lika stor förbrytare som ARAB som tydligen inte har skött sina åtagande men jag antar att det finns en anledning till att det inte är gjort. Och inte är det många som hejar på dom som jobbar och sliter heller.
Jag är väldigt tacksam att den finnsTROTS att det inte är ARAB som gett ut den. Och vem vet, ARAB kanske ger ut den rätt var det är!!Innehållet är ju iallafall detsamma!!
Mvh Lena

Måste bara fråga, var har du fått tag i den boken?

//Carro

precis jag undrar jag xå, trotts det inte är den "riktiga" stamboken kan det ju vara värt o ha den ändå, bättre nåe halvdant än inget alls...

Vet inte vad du menar med halvdan??? Varför CK inte gillar denna är för det är fel människa som säljer den. Det är inga fel på den! :confused::confused:

Madde!:) Jag antar att du PMat dem möjligheten det finns att köpa pärmen:) Annars får ni som vill veta maila mej!
Mvh Lena

Varken fel på boken eller människan men SAHF har en skyldighet att se till att boken kommer fram. Det är nog snarare där skon klämmer.

Liknande trådar

Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
618
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Rosett
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 366
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka