Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Andvänder ni någon gång benskydd på era 05: or? Vilken storlek har ni?
Jag använder aldrig det, och jag skulle heller inte köpa en häst som behövde det, för då har den ju fel benställning.
jag använder det inte heller om jag löshoppar, hela grejen är ju att hästen ska lära sig att lyfta på benen! min häst har bara varit i bommen en gång och det var när jag hade byggt hinder här hemma så det var bara en tunn staketstolpe, så det kändes nog inte så mkt, men nästa gång lyfte hon på benen!
föresten, är det någon mer än jag här som har tänkt att visa sin häst på 3årstesten?
Nej, jag tänkte bara ha ibland för att han ska vänja sej för ev framtid, i vintras tränade vi på benreflexer inte bara pga att träna utan för att det var mörkt med
Vad är treårstestet?
låter skoj! vart hålls det? när är det? är det även för vallacker? hur högt ska dom hoppa?jo man får en exitör bedömning och så bedömms skritt och trav och galopp, och sen så är det löshoppning oxå. det är oxå ett ridprov, men det är frivilligt!
låter skoj! vart hålls det? när är det? är det även för vallacker? hur högt ska dom hoppa?
det hålls väl överallt i hela sverige tror jag... det är ju 3 årstesten för halvblod, men fullblod tillåts oxå komma, det som krävs är att man skickar in passet till ashv, tror det är den förkortningen... och får en stämpel, det kostar 300 kr, då blir oxå hästen registrerad där... det är klart att valacker får komma! (tror jag iaf) hur högt dom hoppar vet jag inte, men det beror nog på hästens förmåga, hoppar den jätte bra så höjer de mer än på en som hoppar dåligt. men jag tror de börjar på typ jätte lågt sen kanske 80/90 cm och höjer därefter....
men jag ska ringa dit imorrn och kolla mer noga... jag hann inte det idag...
men en häst hoppar ganska högt, min lilla sötnos hoppade ut från padocken för några veckor sen, från stillastående utan att ens vara nära snörena... jag tror det är typ 80/90 cm högt... så de kan om de vill! oftast är det man ju själv som är ivägen när man hoppar!
Vad får man ut av ett 3 års test? är det bra att ha? är det för att veta hästens förmåga eller vad är det?