Araber 05 :or

C

CindyLou

Jag har märkt att vi är en hel del här med araber och arabkorsningar födda -05 vilket jag tycker är så himla kul!! Jag tycker det är dax att vi har en egen tråd och pratar om fram och motgångar och våras temperament och personligheter.

och vi FÅR lägga in MASSOR av bilder på våra små som börjar bli så stora nu trotts allt de fortfarande är "bebisar".

Sv: Araber 05 :or

Min 2åring är nog den bästa man kan få tag på, inte rädd för någonting och vill verkligen arbeta...
bra poäng på utställning, och nästan helt inkörd!

hon reagerade inte på någonting på hela inkörningen, efter 3 dagar hos tränaren så satte vi på vagn, efter yttligare 2 dagar så tog vi en sväng utomhus, efter den 2:a backen så hade hon lärt sig att hon var tvungen att bromsa vagnen själv, haha det var bara att styra!igår tog jag med henne när jag red min andra häst till stället där det är översvämmat, det är upp till bogen på hästarna, hon gick i hela vägen utan att tveka... när vi var mitt ute i vattnet så bästemde sig gammelgubben för att bajsa.. trevligt... jag var glad att jag satt på honom...

//Lollo

Jag har en arabvallack som jag köpte som hingst 11 december -06 då var han 19 månader gammal. Han köpes som sällskapshäst men har aldrig träffat på en sådan härlig utstrålning eller gemenskap som han och jag har ihop.Han heter Phigalle och är född 2005-05-11. e.Firitzio S.A (BE)ee. FS Ritz (US):love: u.LadyMiranda ue.Kozz uue.Milagro (PL):love:

Här kommer lite bilder från 17 juli -07
http://s105.photobucket.com/albums/m201/amazonjon/?action=view&current=8c037a33.pbw

Vad fin han ser ut, din Phigalle! Hur hög är han? Vore kul att veta hur höga era två-åringar är. Jag tycker att min är så liten.... Det är ett sto e. Metro, mycket väl ihopkommen men liten, kanske 130- 133 cm. Å andra sidan har hon en syster undan samma mamma som också var väldigt liten tills hon var tre-fyra år, och nu som femåring är hon 152-153.

Min Cornelia har tyvärr inte blivit så mycket hanterad som vore önskvärt. Jag har precis startat ett eget företag, plus att jag har ett antal andra hästar att hålla igång, så det hon kan är väl bara vanlig hantering, lite longering, har haft sadel på, ut och promenera samt lastträning som ska bli av på allvar nu. Hon är en klok liten dam med mycket integritet, men om hon bara får tid på sig att förstå så verkar det mesta gå bra.:)

Arabkorsningar med sa du..?;) Ah...då får man väl passa på att lägga ut lite bilder på underverket då!:)

Kort bakgrund: Jag har ett Arab/Varmblodsto som kallas för Vanni ( alt. Vanni-Bunny, Bunny, Mysan....). Jag och en vän köpte henne i november då hon skulle gått på slakt annars pga att fd ägarna blivit vräkta från sitt stall och dom inte hade någonstans dom kunde ha henne. Fanns inte plats för henne i nya stallet el i närheten o dom hade bara 2 v på sej el nåt.
Vääääldigt bortskämd när vi fick henne, hon ser ut lite grann som en barbiehäst så hon blev matad konstant av allt o alla m morätter o diverse annat. Blev jättesur om man inte stoppade till henne hela tiden och högg och sparkade. Utan undantag. Man kan förstå om dom inte ville ha barn i närheten..:angel:

Nu är hon dock världens goaste och snällaste häst. Hon har förstått att det är människan som är ledaren och att man kan få en liten godbit ibland när man vart väldigt duktig men att det i övrigt oxå är mycket trevligt att kramas!:love:

Vad hon kan kan man läsa om i 05-tråden (el ska man skriva det här med?). Här lite bilder från lastträningen..
index-8.php.jpg
index.php.jpg
index-2.php.jpg
index-5.php.jpg
index-4.php.jpg
Idag var vi i ridhus för första gången. Bilder kommer snart...

HOn är otroligt vaccker och vad maffig och hennes svansföring:love::love:

Varja, vad har ditt sto för härstamning? Som uppfödare är man alltid nyfiken!

Hon är e. Milagro u. Louizaah u.e Bomarc. Gammelpolsk stam. Skulle gärna vilja betäcka henne i framtiden med en hingst med rena gammelpolska linjer men det tycks inte finnas så många sådana här i Sverige. Synd!

HOn är otroligt vaccker och vad maffig och hennes svansföring:love::love:

Jojo, hon är bra på att showa lilla damen, men idag var hon stel och ville inte alls springa. Jag tror att hon kan ha växtvärk och har kanske lite ont i benet också. Veterinären kommer igen på måndag. Hon är ju inte halt längre men är fortfarande varm och svullen så hon får fortfarande ta det lugnt.

Hon är fin men jag önskar att hon fick chans att äta upp sig lite mer och bygga muskler igen. Hon har tappat massor av muskler på ryggen och rumpan när hon har stått i sjukhagen. :( Tog jättefina kort på henne veckan innan hon skadade sig men det var tyvärr med en gammal vanlig pappersbildkamera...

Mm...rödskimmel typ. Hon ljusnar nog mer men behåller den mörka manen o svansen. Dock e "bläsen" ett problem nu, måste smörja m solskydd 2ggr om dan...:(

jaha skulle man lägga ut stam oxå...

mitt sto är efter magnum psyche U:artemis UE: borneo.
bilder finns på http://kimmis87.spaces.live.com/
ni får själva klicka vidare till bilder, angående hur stora era är så mätte jag min för ca en månad sen, då var hon 151 i manken och 152 i rumpan... fortfarande ojämn...

med på fotona finns även min valack, självklart oxå arab(!) men han är 14 år så han passar inte in här, men ifall nån är intresserad så är han efter pax u aniol ue cid ben afas... valacken är skimmel och Pselma är fux.

ni får gärna ge era synpunkter på exitören! bilderna är ca2 mån gamla eller nåt sånt...

är din 2åring släkt med Padrons Psyche (US)?? Det är nämligen Phigalles farfarfar.

och nästan helt inkörd!
//Lollo

Väldigt fina tömkörningsbilder på Pselma! :)

Kul att köra... det vill jag också men min tjej har väldigt svårt för att koncentrera sig långa stunder så det har inte blivit så mycket med tömkörningen på ett tag nu.

Varja: Din tjej är magisk! :bump:

Jag har en tös på 2 år, Pemba. Har haft henne i ett halvår, och vi kommer längre och längre. Hon har ett grymt psyke- helt orädd för så gott som allting. Och otroligt social! Ett riktigt plåster som alltid är först fram, och står och väntar vid grinden när man går.

Vi promenerar mycket i skogen, och nu går hon (peppar, peppar) så gott som felfritt. Vet sin plats, vet att mattes axel inte ska ätas på, går över stock och sten. Har precis börjat ha med henne när jag går med min äldre häst, för att hon ska vänja sig vid att gå som handhäst. Lite bilder:

På bete:
Juli026.jpg

I våras:
Hstar012.jpg

är din 2åring släkt med Padrons Psyche (US)?? Det är nämligen Phigalles farfarfar.

japp! Det är hennes farfar!

Pselma är helt underbar att tömköra, jag har inga riktigt bra bilder på henne, men hon fick ju 89 poäng på förra utställningen... och ska jag ta kort nu så ser ni bara hennes enorma mage!!! hon är verkligen tjock, men jag ska köra in henne mer ordenkligt om några veckor så då hoppas jag att magen försvinner lite mer!

föresten hur stora är era? min är ca 151 har inte mätt på en månad eller kanske 2....

japp! Det är hennes farfar!

Pselma är helt underbar att tömköra, jag har inga riktigt bra bilder på henne, men hon fick ju 89 poäng på förra utställningen... och ska jag ta kort nu så ser ni bara hennes enorma mage!!! hon är verkligen tjock, men jag ska köra in henne mer ordenkligt om några veckor så då hoppas jag att magen försvinner lite mer!

föresten hur stora är era? min är ca 151 har inte mätt på en månad eller kanske 2....

Ja, Pselma ser jättefin ut! Riktigt arabtypisk! Kantänka mig att hon fick höga poäng på utställning! :bump: Jag mätte min tjej för ett tag sedan och då mätte hon cirka 147 cm men jag vet inte hur exakt den mätningen blev och jag tror att hon har vuxit en del sedan dess också, trots alla problem den här sommaren (senskada...).

Varja: Din tjej är magisk! :bump:

Åh, visst är hon!! :love: Hon är också världens goaste och charmigaste lilla häst trots att hon har väldigt lätt för att stressa upp sig. Hon är känd på veterinärkliniken nu som "den där hysteriska"... inte kul! :( Lite konstigt för annars är hon lugn och klok, inte bilrädd eller rädd för lastbilar etc. Tycker det bara är kul att gå långpromenader själv osv.

Din Pemba är inte så dålig hon heller! Vad har hon för stam? Det är bland det finaste jag vet med en häst helt utan teckning och fyra svarta ben är bäst! ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Tuvstarr
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar