Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 007
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Kan skvallra att ett sto fick 10 10 9 på typ o 999 på rörelser. Mycket snygg. Fick dessutom dagens högsta poäng så långt....sen åkte jag.

Kan det ha varit JB Priscilla (med res. för stavfel :angel:) ? Hon visade ju mycket kapacitet förra året...

Jag har för mig att det var Rebecha *stavning*...

//Carro

Grattis Annika
Grattis Madde

Till era klassvinnare på RIKS!

Grattis Johanna Ullström!

och alla andra som inte följer tråden..

Tack för en underbar dag! (fast maten tog slut :angel:)

Alex aka Bullemamma, TACK för att jag fick följa med!

Bästa hästen var ju Wielka Formosa :angel:

Han kom sist:crazy:.
Fast de var bara 3 o han fick en poäng mindre än de andra 2 som hade samma poäng.
38p fick han.
Men jag får väl vara nöjd för jag vet inte om det var någon som fick så bra på ben som han....man ska ju se det lilla...sägs det.:). Ska väl låta det vara lite osagt då jag inte skrev upp resultaten, men överlag var det mest 666 eller 566 eller på sin höjd 667.
Han ville som vanligt inte showa.Coolare än coolast. Tacksamt iofs i ridningen att han inte jagar upp sig i onödan.

Grattis Madde till vinsten med Ege!:bow:

Ege slog Kormant tack vare sin 9a på typ. Båda hingstarna hade samma poäng.

Grattis även till Johanna som fick bäste hingst med Emiliuz. Gud så fin han är! 42p( tror jag det blev).

HUrra, hurra för Madde och Smulan som gjorde storslam! Särsklit Smulan som sopade banan med alla vana handlers! Så himla härligt att se! Och som alltid lika underbart att se Jorgen och Britt på banan! Jörgen är lika mycket show som hästarna! Grattis Johanna till fina resultat, du tog andan ur alla med din fina hingst!

Skönt att du är hemma redan Lotta, själv är jag helt sänkt efter vår dag... Timpa ligger och snarkar i sin säng.

Kul att se fler av er även om jag inte presenterade mig.

Kramisar / Bullemamma

Hingstchampion: Emiliusz (42,33 p)
Reserv: Patriarch (38,67 p)

Stochampion: Khidaarah (40,33 p)
Reserv: WW Korona (39,67 p)

Unghingstchampion: El Macho (40,67 p)
Reserv: QA Dzocco (40,33 p)

Ungstochampion: JB Prizcilla (41, 67 p)
Reserv: Rohara Rebecca

Ege (39 p) var klassvinnare i Hingstar 8 år och äldre.
Tosca (40 p) vann Ston 12 år och äldre.
Asteroida (39 p) klassvinnare Ston 8-11 år utan föl.
Cinneraria (40,67 p) vann Ston 8-11 år med föl.

Bästa uppfödare: Q-Arabians

Bästa svensk uppfödda sto JB Prizcilla

Resten får ni berätta :)

Vad kul med resultaten!!!

Jag missade er allihopa, blev bråttom hem sen och trött var man efter all nervositet och uppståndelse haha! Emiliusz hade jag velat se... När kommer resultaten på sahf tro? :)

KL
Är poängen att jämföra med 50-poängsskalan som brukar nyttjas i andra sammanhang?

Hello är lite nyfiken när du säger att din häst fick 38 poäng och flera 6or? För min häst fick mest 7or, tre 6or och en 5a, men han fick bara 33,33 i slutpoäng.

Jag fattar inte så mycket av det nya systemet, vad är det att jämföras med? Jag har heller ingen aning om hur 33,33 poäng är bra eller dåligt? Vi är rena nybörjare på detta så det fanns mycket övrigt att önska, men jag är glad att hästen iallafall travade och stod stilla när han skulle bedömas haha! :D

Vilken hingst hade du?
Jag satt och kollade. Måste ha missat honom. =/

Nemen satt du i publiken? :D Jag hade den bruna som kom sist :rofl: Men inte så konstigt egentligen, jag kan absolut ingenting, blev svimfärdig när jag insåg att det bara var proffs i min klass och min häst gjorde ändå allting rätt med tanke på hur lite jag tränat. :love:

Jag visade min valack för ett antal år sedan. Det var jag och proffshandlers. I en valackklass hade jag inte förväntat mig bara proffs! Så vi kom givetvis sist.
Jag lär aldrig visa häst själv igen. Så kul är det inte att komma sist.
// Linda

Grattis alla ni som visade häst i helgen! :banana:
Ingen nämd ingen glömd!

Man ska ha i bakhuvudet att det sällan är ens egen som är nr 1, det finns fler förlorare än vinnare. Jag vill inte kalla det "förlorare" heller. Man vill ju veta var ens häst ligger i poängskalan. På ett ungefär!

En del har ju ingen aning om vart det hamnar, första visningen både för häst och människa. STARKT jobbat att visa häst själv! :bump:

MVH Li *som ska ut och räkna ufobollar*

Någon som är bra på 10p skalan?? Hur jämför man med 20p skalan?
Vart går gränserna för guld och silver??
Någon sa att man skulle plussa på 50p så hamnade man ungefär i 20p skalan, stämmer det??

I proppen kunde man läsa att ston som gjorde godkänt ridprov och som fick 85p eller mer fick diplom. Vart gick den gränsen i den här skalan??

Någon som vet???

En fundering angående sön hingstklasser??
I klassen 4-7 år var det tre hingstar kommer inte riktigt i håg poängen men tror det var ca 42p på ettan och 38,någonting på tvåan.
i klassen 8-11 år var det också tre hingstar med poängen där blev 39p, 39p, samt 38p. (de skiljde hingstarna på lika poäng eftersom den ena fått högre på typ)
I championatat var det sedan ettan och tvåan i klassen hingstar 4-7 år som blev champion och reserv champion, trots lägre poäng :crazy:
När de sedan var dags för bästa svenska hingst var det tvåan i klassen 8-11 år som fick den utmärkelsen.
Hur kan det bli så här?? Känns som dommarna hamnade lite fel i bedömningen. Gav de hingastarna i klassen 8-11 år för höga poäng eller var fick tvåan i klassen 4-7 år för låga poäng??
Eller väljs champion på andra kriterier??

Bland ungstona var det inte heller stoet med högst p som blev champion.

Ursäkta rörigt inlägg, men jag blev lite förvirrad.

Men nu finns ju amatörklass! :D Och kurser att gå! Det var många amatörer på riksen!
*Jag var en av dem* ;) Jätteroligt tycker jag!

Roxanne såg jag :)
Var även och tittade på henne i boxen.
Fast jag kopplade inte förrän nu att hon var din :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 586
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 530
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 122
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 868
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffebryggare

Hund, Katt, Andra Djur