Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag vill ha brett mellan frambenen men mkt plats för hjärta och lungor!
Det är Scott Allman (http://www.scottallman-arabians.com/). Det är tragiskt när man ser vuxna hingstar som omväxlande reser sig och försöker sparka in skallen på sin handler och omväxlande kryper som en strykrädd hund för honom. Jag tror att de flesta inte behöver tre gissningar för att komma på den bakomliggande orsaken till det...kl
Sitter o kollar på videos från all nations cup. Nån som kan tala om vad handlern som visar Marajj heter?
Titta gärna på championatet för seniorhingstar ca sex min in i videon o tala om vad ni tycker om hans agerande...
http://www.all-nations-cup.org/stream2008/main/index1.php
Nån som vet vem det är?
Det är Scott Allman (http://www.scottallman-arabians.com/). Det är tragiskt när man ser vuxna hingstar som omväxlande reser sig och försöker sparka in skallen på sin handler och omväxlande kryper som en strykrädd hund för honom. Jag tror att de flesta inte behöver tre gissningar för att komma på den bakomliggande orsaken till det...
Carina på Silver Arabians
Nej, jag känner inte honom personligen. Jag bara reagerar på det jag ser och jag tror inte att jag är den enda som gör det. Du får gärna berätta mer och upplysa oss. Har jag fel i mina slutsatser så vill jag gärna veta det. Det vore ju synd om han blev oförtjänt anklagad för något.Känner du Scott Allman personligen? Om inte.....så kanske man skall vara försiktig i sina antaganden.
Jag känner honom väl, och vet hur han tränar sina hästar.
... Jag känner honom väl, och vet hur han tränar sina hästar.
Det är nog mest en skröna.
Undersökning på travhästar visar att det inte har nån betydelse för hjärt- och lungkapaciteten hur brett det är mellan frambenen.
På travare vill man ha så tätt mellan frambenen det går, utan att de slår på sig, för att de inte ska behöva bredda så mycket bak.
Om du tittar på videon från championatet, sex minuter in, när han visar Marajj... är det ff en person du vill ta i försvar då?
Scott når resultat och vinner, ja, om det är det du menar med duktig tränare. Jag vet inget om hans träningsmetoder, men jag tycker inte om det jag har sett av honom på utställningar. Jag har sett Scott rappa upp ett sto ordentligt i ringen en gång. Hon gjorde inget alls för att provocera, om man inte räknar att hon inte ställde upp sig ordentligt.Scott är en mkt duktig tränare och visare även hans fru. Annars hade han inte åkt jorden runt för att visa hästar. Jag känner inte hingsten i fråga, men Scott är känd för att ta de hingstar som är mkt svåra.
Det finns tydliga gränser, men jag tycker att DC släpper igenom för mycket ibland, eller så får handlern varningar som vi som publik inte vet om.Var går gränsen när man som handler blir tillsagd att gå ur ringen?
Är det alltså okey att rappa dom med spöt.
Eller, det jag sett av utställning så används ju spöet ganska mycket, även när hästen står uppställd. Antagligen för att de ska spänna upp sig, och få en upphetsad look?
Det är inte varven runt jorden som gäller.
Sånt här ska inte släppas igenom.