Sv: Arabavel 2008 forts.
Nu är detta inlägg inte speciellt riktat till dig, utan mer som en allmänn reflektion: Jag kikar då och då in på ett engelskt forum, samt läser även ett sydamerikanskt forum om araber, och en sak som jag ofta tänker på när jag läst otaliga inlägg här på Buke med rena personangrepp och elaka kommentarer typ den hingsten är inget att ha utan bör kastreras osv är skillnaden på detta forum och på forum i andra länder. På andra forum gläds man över framgångar och skulle aldrig komma med några spydiga/elaka kommentarer, men här verkar det vara helt legio att göra så. Vad är det som skiljer svenska arabmänniskor från utländska sådarna? Jantelagen? Du ska minsann inte tro att du är nåt, för jag vet minsann och kan bättre än dig.
(Jag har förstått att det inte är direkt riktat till mig)
Jag har fått hur mycket stöd som helst av både
svenska och utländska
uppfödare och handlers att fortsätta med det jag tror på. Hjälp, råd och ryggdunkar. Det tackar jag för.
Nya "tänk" och andra vinklingar är guld värda för mig.
(Givetvis finns det dom som knappt hälsar när det går bra också.
Beklaga sorg och trösta går alldeles utmärkt men det är inte bara synonymt för svenskar ).
Hur som helst.
De som vill framåt i arabaveln visar ett varmt intresse av att få fram bra produkter och ifrån dem kommer inte slabbigheter. Men, det är utanför forumens krypin.
Att det här inne i forumet uppstår hack och dispyt beror nog mycket på
"bak-och fram"-tänket (som Kicket uttryckte), att inte stå upprätt för sin sak. Det är när någon börjar halka och glida, vrida och vända som påhoppen
kommer. Jag tycker det är bra att det ifrågasetts när grodor och vett
trillar runt hur som haver på ett forum.
Jag blir faktiskt emellanåt rasande
när tokuppfattningar presenteras som fakta.
Att fråga, undra och presentera sina egna uppfattningar är underbart.
Att debattera och diskutera är lika underbart det.