Arabavel 2008 forts.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008 forts.

Tack!

Då blev jag lie klokare.. (och lite surare att jag inte sett det tidigare.., vore precis vad jag skulle behöva som aldrig ställt ut en arab).

/ Lavinia, bor i vallentuna.. mummel mummel..

Lavinia - Det står fel, det är lövhamra i sigtuna och inte i vallentuna...

busigdemon & aenglah - Ses på lördag! :)

woho! kul att ni kommer ni oxå! jag har startat en turbo cup tråd inne på gnägg...slipper vi tjatta sönder här, men det kan vi ju göra oxå iofs ;)

vad kul! imorrn gäller det, hoppas bara det är bättre väder då än det är nu, just nu vräker det ner o ser inte ut som det ska sluta på ett tag
*hller tummarna för solsken*

Synd att jag inte hållit mig uppdaterad. Vi hade gärna kommit med våra ston.:(

KL
Läste lite i en tråd på gnägg angående vilken hästras man absolut inte ville ha. Till min förvåning var det väldigt många som skrev arab med anledning av följande; Grymt fula, ja till och med extremt fula, sköra och känsliga både fysiskt och mentalt, dåliga rörelser, spattiga, lättskrämda, dålig hoppteknik, allmänt odugliga.
Blir riktigt provocerad av att läsa detta. Om de är fula eller ej får väl var och en ha egen åsikt om men när de skriver extremt så låter det som om de får kväljningar vid blotta åtanken av en arab.
Tror ni att dessa människor som skriver såhär någonsin haft en arab? Jag tror faktiskt inte jag vet någon som har haft araber och konverterat till en annan ras, men det kanske är för att vi som dras till dem är lite mer knäppa än övrigt hästfolk?

Jag var en av dem som för ett antal år sedan var så helt säker på att jag aldrig i mitt liv skulle köpa en arab. När jag sedan var på jakt efter en häst, kollade annonser och så, kollade inte så noga och ringde på en annons som lät så himla bra för mig och min dotter. Det var inte förrens jag kom dit som fattade att jag det var en arab som var till salu. Men det var kärlek vid första ögonkastet och jag har aldrig ångrat mig. Min arab är det bästa som finns - jag älskar honom över allt annat precis för den han är. Så gudomligt mild och mjuk. Den andra hästen vi har är av helt annan kaliber och jag gillar detta mjuka mycket mer. Han är så mycket mer uppmärksam på vad jag vill och hur jag mår än vad vår andra häst är. Arabar är en underbar ras!! :laugh:

Nu är det lite sent kanske;), men Strängnäs 13 september, då är det fölmönstring oxå.

madde++++

Tack för länk. Kul ...ska titta, men förstår jag det rätt om det börjar ikväll?

Tack för länk. Kul ...ska titta, men förstår jag det rätt om det börjar ikväll?
Nej, det började igår kväll och håller på hela dagen idag. Auktionen börjar kl 12 imorgon. Tyvärr verkar det ha hänt något med deras server, för nu fungerar den inte. Den fungerade tidigare idag.

Carina på Silver Arabians

Nu är det lite sent kanske;), men Strängnäs 13 september, då är det fölmönstring oxå.

madde++++

Tanken var ju att vi skulle åka på fölmönstringen med den lilla. Men som det ser ut just nu så kanske vi inte kan komma. När är sista anmälningsdagen dit?

Lotta just hemkommen från amatörutställningen på Lövhamra.

Vilken trevlig gård och vilka trevliga människor. Jättegoda hamburgare till vrakpriser. Min kille blev helt chockad :D (han tycker annars att allt är extremt dyrt så fort man är för att se hästar någonstans). Blir det utställning på Lövhamra igen så kommer vi definitivt.

Jag har även lärt mig ställa upp häst :D
Jag visade Exelencja som fick 84 poäng. Jag själv fick 86 för visningen. Exelencja var jätte lugn och fin hela dagen och oj vilken trevlig fölunge jag har som inte busade en enda gång på hela långa dagen hon bara hängde med i lunket. Hon ligger just nu och sover rak lång :love:

Jag letar nu showträns och David muttrar om att han ska ha en bärbar dator först ;)

Madde, David gillade ditt raka sätt och jag håller med honom. Du får gärna ge honom fler gliringar om att han borde visa hästarna. För på vägen hem sa han "Jag kanske skulle visa" för att i nästa mening säga "Det var så långtråkigt". Han vågar nog inte erkänna att han hade kul.

Glömde nästan tacka Lotta som äger Syria för lånet av halter. TACK TACK TACK :banana:

Nu ska här tränas och köpas grejor. :devil: För nästa gång vinner vi, jag och min världsstjärna :love:

Senast ändrad av en moderator:

KL

Jag har själv arab och nästa häst blir med väldigt stor sannolikhet också arab eller en häst med minst 50% arab i sig.

Jag blir nästan lite irriterad när jag läser om hur folk här på buke verkligen spyr galla över araben som ras.

MEN jag förstår dom faktiskt. Man ser inte mycket välridna araber, spec. inte dom som är över ponnymåttet.
Dom araber som syns är utställningsarber på bild. Det är ofta verkligen inget som tilltalar mig heller med inoljade ögon osv. Eller så ser man en illa riden "skogmulle" som släpar bakbena efter sig. Sen ser man en del ponnyaraber som är väldigt välridna och som är ute på tävlingsbanorna, sv. ridponny är väll det ofta mkt arab i?

Jag tror folk får en skev bild helt enkelt plus att det inte finns många välridna, hur många seriösa stuterier finns det i sverige som föder upp araber för ridning?
Vissa SER också klena ut i kroppsbyggnaden vilket jag tror att folk inte tilltalas av.

Jag tror min arab är rätt rastypisk men i princip ingen jag stött på har gissat på renrasig arab, oftas tror dom att han är någon typ av ponnykorsning, eller t.ex. SWB med mycket fullblod/arab i stammen. Alla är också väldigt förvånade över att han är så lugn.

KL

Jag har själv arab och nästa häst blir med väldigt stor sannolikhet också arab eller en häst med minst 50% arab i sig.

Jag blir nästan lite irriterad när jag läser om hur folk här på buke verkligen spyr galla över araben som ras.

MEN jag förstår dom faktiskt. Man ser inte mycket välridna araber, spec. inte dom som är över ponnymåttet.
Dom araber som syns är utställningsarber på bild. Det är ofta verkligen inget som tilltalar mig heller med inoljade ögon osv. Eller så ser man en illa riden "skogmulle" som släpar bakbena efter sig. Sen ser man en del ponnyaraber som är väldigt välridna och som är ute på tävlingsbanorna, sv. ridponny är väll det ofta mkt arab i?

Jag tror folk får en skev bild helt enkelt plus att det inte finns många välridna, hur många seriösa stuterier finns det i sverige som föder upp araber för ridning?
Vissa SER också klena ut i kroppsbyggnaden vilket jag tror att folk inte tilltalas av.

Jag tror min arab är rätt rastypisk men i princip ingen jag stött på har gissat på renrasig arab, oftas tror dom att han är någon typ av ponnykorsning, eller t.ex. SWB med mycket fullblod/arab i stammen. Alla är också väldigt förvånade över att han är så lugn.

Jag vet inget stuteri här i Sverige som enbart föder upp showhästar
utan tvärtom satsar seriöst på sina favoritdicipliner såsom western,galopp, distans.....araben har ju en bred användbarhet.

Typ månadskiftet..... Vi tar in efteranmälningar oxå!:angel:

Tack Alla som kom till Lövhamra igår! Det blev verkligen en toppendag! Superservice av Thomas och Åsa och deras crew. :bow: Solen sken och alla hästar uppförde sig perfekt! Även ägarna.

Lotta: Jag tycker absolut att du ska försöka få David att visa. Han är nog som Johnny, en oslipad diamant;), men Johnny börjar bli väldigt duktig! Vi har en kille till som skulle fundera på att visa, Thomas kompisen till Madeleine Sundin.

madde++++

utan tvärtom satsar seriöst på sina favoritdicipliner såsom western,galopp, distans.....araben har ju en bred användbarhet.

Okej. Jag har inte så jättebra koll om jag ska vara ärlig utan det är mest den känslan jag har fått. Kollar mycket på till salu annonser på araber och då är det väldigt få välridna ffa bland dom stora hästar.

Lite OT men du får gärna länka till lite olika stuterier så man får kolla runt lite, vore jätteintressant.

Jag tycker knappt jag sett klena araber i Sverige!

Jag tycker vi har hyffsat biffiga :D

Åh, vad bra, då finns det tid kvar. Hoppas nu att Xzerihwala kan vara med. Så nu får vi hålla tummarna att allt går bra på tisdag och att veterinären hittar vad som kan orsaka hennes hosta.

Fast visst finns det ganska många hingstar som endast har utställningmeriter och som används flitigt i aveln?

Man får ju inte göra reklam här men om jag säger som så att varje gång jag åker till Prinsens araber i Flen så blir jag med en arab till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 704
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 142
Senast: lytesout95
·
  • Låst
Avel Tar och startar en ny då helt enkelt =D Här är gamla... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1164702&page=106 Sar Trist och...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
171 740
Senast: Görel
·
Övr. Katt Eftersom det är ett kattigt (motsvarande gnäggigt) inlägg, så lade jag det under prefix övrigt. Hör det hemma under avel/ras, så är det...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka