Arabavel 2008 forts.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008 forts.

Oja, finns det något vackrare än ett äldre sto med stora ögon, bred panna, stora känsliga näsborrar och ett riktigt finmejslat huvud?! Om hon sedan har rak profil eller bara obetydlig dish har för mig ingen som helst betydelse. Är också inne på att det blir alltför stor fokusering på dishen.
För övrigt har jag hört att polska ston med lite "gammaldags" stam, stora ögon, lång hals, inte så storvuxna och ofta lite kortbenta är väldigt intressanta i avelsboxen eftersom man då kan få fram ett mer "extremt" huvud utan att ögonen blir för små eller halsen för kort. Hmmmm, vad man nu ska med ett extremt huvud till.....

OK, men extrema hur då? Jag tycker ingen av dem har ett extremt huvud. Men extrema på annat sätt kanske? Dessa båda var bara bara två lätthittade exempel, för övrigt.

Det är känt att Magnum Psyche fått halsen opererad, därav extra ormighet..?

Det HÄR tycker jag är ett extremt huvud, och inte så värst vackert i mina ögon:

mon-amour.jpg
Håller med. Alldeles för extremt. Åtminstone halva huvudet. Håll handen för den nedre delen och du ser ett otroligt sött arabhuvud. Stora ganascher, stora mörka (snälla!) ögon på rätt ställe och små mejslade öron.

Carina på Silver Arabians

Jag har "hört" att inte ens en extrem dish ska påverka luftintaget vid hård ansträning men ibland undrar jag.

För den som vill frossa i vackra polska araber, många av dem på den här sidan är mycket vinstrika och namnkunniga. Många vackra huvuden, men så där särskilt mycket dish ser man inte till.

Polska riksen 2006.

OK, men extrema hur då? Jag tycker ingen av dem har ett extremt huvud. Men extrema på annat sätt kanske? Dessa båda var bara bara två lätthittade exempel, för övrigt.

mon-amour.jpg

INTE ETT DUGG vackert tycker jag. Ser onormalt ut för en häst. Försökte lägga in en bild tidigare men det lyckades inte. Vet ej vad jag gör för fel för det är roligare att bilden läggs här i tråden än att bara tala om var den finns :confused:

hur ser hon ut då?

Jag provar med bild på min favorit en gång till vad gäller huvuden
pic_show_id23612472.html

Senast ändrad av en moderator:

du måste ha bilden på en sida på internet, du kan inte ta från någon dator... oavsett märke ;)

Här fick man ett tips på hur man lägger in bilder. Men jag förstår ändå inte hur man gör. Bilden har jag tagit i augusti 2007, den kommer med djuplänk istället:
http://www.norrskensaraber.se/norrskens/hingst/euwebb.jpg

Klass I-hingsten Eurythmics (e. Wadim PL – u. Emancypacja PL
e. Falsyfikat PL). Ingen kälkbacke, men ett enligt mig vackert huvud.

Eurythmics resultat:
• 2008 Reserv hingstchampion på Internationell C-show i Piteå.
• 2006 Reserv hingstchampion på Nationell C-show i Umeå.
• 2005 Avelsvärdering 88788=38 p, ridprov 42 poäng
• 2004 Reserv unghingstchampion och dagens högsta poäng på utställning i Umeå.

+ (Far till 1-åriga stoet Saulejma (e. Eurythmics – u. Sawanka e. Preference) som vann klassen Most classic head på Internationell C-show i Piteå i år).

mon-amour.jpg

fast är hennes huvud så extremt? är det inte bara vinklingen som gör att det ser extra dishat ut?

samma häst:

MAGICMONAMOUR.jpg

extremt huvud? nej jag tycker inte det.

Det ser ju bättre ut på den andra bilden så man kan ju hoppas att den första är photoshoppad eller något.

Det ser lite märkligt ut på sidan av nosryggen nedanför kindbenet tycker jag. Som om hästen av insjunken där eller någon "redigerat bort" lite kindben. :confused: Jag gillar det inte iaf.

Vad tycker du är för extremt (förutom rena missbildningar som Namusca)? *nyfiken i en strut*

Här fick man ett tips på hur man lägger in bilder. Men jag förstår ändå inte hur man gör. Bilden har jag tagit i augusti 2007, den kommer med djuplänk istället:
http://www.norrskensaraber.se/norrskens/hingst/euwebb.jpg

Klass I-hingsten Eurythmics (e. Wadim PL – u. Emancypacja PL
e. Falsyfikat PL). Ingen kälkbacke, men ett enligt mig vackert huvud.

Eurythmics resultat:
• 2008 Reserv hingstchampion på Internationell C-show i Piteå.
• 2006 Reserv hingstchampion på Nationell C-show i Umeå.
• 2005 Avelsvärdering 88788=38 p, ridprov 42 poäng
• 2004 Reserv unghingstchampion och dagens högsta poäng på utställning i Umeå.

+ (Far till 1-åriga stoet Saulejma (e. Eurythmics – u. Sawanka e. Preference) som vann klassen Most classic head på Internationell C-show i Piteå i år).
euwebb.jpg

jag tycker Pselmas mamma är extrem :D

men samtidigt kan jag inte säga att jag inte tycker att det är snyggt :o

så jag vet inte riktigt... det beror på helheten i huvudet liksom... det påverkas inte bara av hur mkt böj det är, för en häst kan ha rätt rejält mkt dish utan att det ser konstigt ut, medans andra kan se jätte märkliga ut och ändå bara har lite dish.

Det här är en jättemaffig hingst, tycker jag.

Beduin (Wojslaw - Bogdanka/Europejczyk)

2.jpg

4.jpg

Inte en tillstymmelse till dish, men blev trots det hingstchampion på Blommeröd i år med utställningens högsta poäng (93 p).

Du får gärna fråga.
Svaret är nej.

Min fråga
Var resten en känga till mig för att jag har en ettårshingst ute i
showringen i år som går bra?

:rofl::rofl::rofl:Absolut INTE en känga till dig Annika!!!!!! Jag är jätte glad för din lilla kille, jag träffade honom hos Janicke och Magnus i somras och han är hur go som helst!!!!!! Jag är jätte glad för dina framgångar, vilket M och J vet..... Jag är inte ute efter att "känga" till någon utan tycker bara att Madde får lite oförtjänt hårt med stryk.....

Jag tycker alla ska göra det som passar var och en bäst! Att man ska få göra på sitt sätt utan att andra lägger sig i..... Sålänge inte något djur kommer till skada.....

Det jag skrev om hingstträning var bara mina egna erfarenheter som kanske kunde förklara vad Madde menade med att hon inte tycker sin är klar att ta ut....

Mvh Pernilla

Kan bara hålla med dig.
Men hur kommer man dit när styrelsen snarare verkar stampa bakåt o inte framåt o när det verkar vara omöjligt att få in nytt blod i styrelsen då ingen vill in i getingboet...

Hej, vill ni ha tips om hur man får in bilder?
För det första måste bilderna ligga ute på internet.
Börja med att gå till den bild ni vill infoga. Högerklicka och välj Egenskaper. Markera den adress som står vid Adress(URL) och kopiera den genom att trycka Ctrl+C. Gå tillbaka hit till forumet där du skriver. Tryck på knappen Infoga bild och klistra in adressen i rutan genom att trycka Ctrl+V. Tryck OK och bilden är inlagd men syns inte förrän du skickar svaret. Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 712
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 142
Senast: lytesout95
·
  • Låst
Avel Tar och startar en ny då helt enkelt =D Här är gamla... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1164702&page=106 Sar Trist och...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
171 750
Senast: Görel
·
Övr. Katt Eftersom det är ett kattigt (motsvarande gnäggigt) inlägg, så lade jag det under prefix övrigt. Hör det hemma under avel/ras, så är det...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka