Sv: Arabavel 2008/2009 forts
kl
Undrar om någon har information om hingstarna Partisan och Alzo, och/eller har avkommor?
kl
Undrar om någon har information om hingstarna Partisan och Alzo, och/eller har avkommor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack Cornelia, vi tänker nog rätt lika vad gäller detta och det tror jag Carina gör, hon har röntgat många av sina avelsdjur vilket inte många gör.
Vi bollar bara tankar hit å dit och olika vinklar på aveln.
Tack! Och jag tar inte illa upp. Jag tycker bara att det är trevligt om det finns halvblod som ser ut som araber...Supersöt häst. Fin!
Men på nedre bilden skulle hon lika gärna kunna vara en nätt o ädel hblstös. OBS...ingen kritik eller något sagt för att vara elak.Bara en iaktagelse.
Samma fördomar som finns ute mot araben finns även mot hbl, att de är grova tunga o oädla. Men det har svängt ordentligt o idag är många mer högställda o ädla. Det syns på många föl.... sen bär de ju iväg.
Oerhört fin Carina!!
Jag vet inte om min åsikt heller är att den svenska aveln är någon bov *s*.
Tror jag menar rätt generellt faktiskt, att folk inte vet vad dom gör och avlar på fel kriterier. Som med allt annat borde det vara körkort på avel med
Till exempel så hittade jag en bildsida på en av de s.k avelshingstarna som figurerar här. Där ser man att han, att han har exsem. Och kort hals. Och huvud som en nordsvenk. Och korta ben...och...och...och...
Det avlas på den här hingsten, trots att rekommendationerna säger nej.
Buskavel, skitavel. Och även från uppfödarens sida som sålde han som avelshingst.
Nej jag blir lite rädd när jag kikar runt, men å andra sidan behöver jag ju inte använda allt som finns
Det var en riktig liten snäcka du har där! Vad är det för stam på henne?